Berita Auto

Kereta Baharu Jepun Mesti Dengan Lampu Besar Auto Dan DRL

Mengikut laman web ini, semua kenderaan baharu yang dijual di Jepun mesti dilengkapi dengan lampu auto pada April 2020. Kami tidak pasti sama ada kenderaan baharu telah diperkenalkan ke pasaran domestik Jepun sejak awal bulan ini. Kereta yang diperkenalkan sebelum April 2020 tanpa lampu automatik boleh terus dijual sehingga Oktober 2021. Peraturan ini terpakai kepada kebanyakan kenderaan, walaupun tarikh akhir pematuhan berbeza untuk trak dan bas.

Nissan X-Trail Facelift Hybrid Malaysia

Di bawah Peraturan PBB No. 48, lampu depan automatik mesti dihidupkan dalam masa 2 saat cahaya ambien menurun di bawah 1000 lux dan dalam tempoh 5-300 saat cahaya ambien melebihi 7000 lux.

Jepun nampaknya negara pertama untuk membuat lampu automatik wajib. Rupa-rupanya, ini adalah tindak balas kepada kadar di mana pemandu basikal dan pejalan kaki warga tua telah dilanggar oleh pemandu yang telah lupa menukar lampu mereka selepas matahari terbenam.

Artikel yang sama juga menyatakan bahawa lampu siang hari boleh dibuat dengan cara yang sama. Ini tertakluk di bawah Peraturan PBBNo. 87.

We see this as a good step towards greater road safety. No matter how vigilant you are, all humans are prone to making mistakes. In Malaysia, the cheapest new car to feature auto headlamps is the Proton Iriz1.3L Executive. The Kia Picanto is the cheapest non-national car to feature this simple but effective piece of tech.

Kami melihat ini sebagai langkah yang baik untuk keselamatan jalan raya. Tidak peduli betapa berwaspada anda, semua manusia cenderung melakukan kesilapan. Di Malaysia, kereta terbarunya yang menawarkan ciri lampu auto ialah Proton Iriz 1.3L Executive. Kia Picanto adalah kereta bukan nasional yang paling murah untuk memaparkan teknologi mudah tetapi berkesan ini.

Lampu depan kereta auto semakin menjadi kelengkapan standard dalam banyak kenderaan baru.

Peraturan PBB Yang Berkaitan

1 Pematuhan dengan syarat-syarat ini hendaklah ditunjukkan oleh pemohon, melalui simulasi atau cara pengesahan lain yang diterima oleh Pihak Berkuasa Kelulusan Jenis.

2 Cahayanya hendaklah diukur pada permukaan mendatar, dengan sensor pembetulan cosine pada ketinggian yang sama dengan kedudukan sensor pada kenderaan. Ini boleh ditunjukkan oleh pengilang dengan dokumentasi yang mencukupi atau dengan cara lain yang diterima oleh Penguasa Kelulusan Jenis.

Previous post

Acura TLX Type S Mungkin Menjadi Kereta FWD Terbaik Yang Kami Tidak Akan Dapat

Next post

Adakah Peugeot 2008 Akan Datang Dengan Focal Audio di Malaysia?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *