Aksesori / Produk / Alatan / Minyak

Touch N Go Dan RFID Akan Berharga RM35 Dari 15 Februari

Hari Valentine ini, simpan RM35.00 untuk digunakan pada keesokan harinya.

Dari 15hb Februari 2020, sehari selepas membawa kekasih anda untuk makan malam di tempat yang berharga tinggi gila, Tag RFID yang seketika adalah PERCUMA tidak akan lagi diberikan kepada ‘pengguna perintis’ di Malaysia. Touch ‘N Go dalam tempoh 18 bulan yang lalu telah memberikan satu juta tag RFID PERCUMA dan tidak ada seorang pun di Malaysia ke media sosial untuk berkongsi ‘giveaway’ PERCUMA ini.

Touch ‘N Go akan SEKARANG mula mengenakan bayaran RM35.00 untuk Tag itu termasuk pemasangan. Ini akan membawa banyak ‘rentetan’ tentang harga dan fakta bahawa ia tidak 100% berkesan. (kami akan kembali kepada ini dalam perenggan yang seterusnya).

BHPetrol RON95 Euro 4M

Penyelidikan pada tahun 2017 oleh Persatuan Automotif Malaysia (MAA) menunjukkan bahawa jumlah kenderaan di jalan raya Malaysia mencecah 28,181,203 unit. Ini adalah kira-kira 1 kenderaan untuk setiap orang di negara ini, dan trend ini kelihatan berterusan pada tahun 2020.

Touch N Go RFID TAG launch
Touch N Go RFID TAG launch
Touch N Go RFID TAG launch
Touch N Go RFID TAG launch
Touch N Go RFID TAG launch

Ada Banyak Lagi Pemandu Ke?

Ini bermakna, masih terdapat kira-kira 27 juta pengguna jalan raya yang perlu mendapatkan Tag RFID daripada Touch ‘N Go.

Di pejabat kami saja, ada 8 kereta pasukan DSF.my dan tidak satu kereta pun dipasang dengan Tag RFID Touch ‘N Go ini. Mengapa? Well, kami menguji pandu kereta baharu hampir setiap minggu dengan itu tidak sedikit pun memerlukan Tag RFID. Kami secara peribadi mempunyai 3 Smart Tag dalam 3 model yang berbeza yang kami perolehi dalam lebih daripada 20 tahun yang lalu. Semua dalam keadaan baik dan memerlukan kita tukar bateri sahaja sekali sekala. Unit yang terbaik adalah masih unit pertama Smart Tag.

Adakah kami akan memasang Tag RFID Touch ‘N Go pada bila-bila masa tidak lama lagi? Ya, kami akan dan ini akan menjadi kereta kami yang paling banyak digunakan dari dalam garaj kami yaitu, kereta isteri. Begitu juga dengan pasukan DSF.my kami. Isteri mereka akan mendapat Tag RFID.

Touch N Go RFID TAG launch
Touch N Go RFID TAG launch
Touch N Go RFID TAG launch
Touch N Go RFID TAG launch
Touch N Go RFID TAG launch

Kecekapan Tag RFID Touch ‘N Go

Dalam perenggan kedua, kami ada menyebut tentang kecekapan Tag RFID. Ya, ada aduan mengenai ‘pembacaannya’ di beberapa plaza tol. Well, ianya masih dalam tahap awal dan seperti Smart Tag yang mempunyai masalah pada tahun-tahun awalnya, ia akan segera diperbetulkan. Fakta, teknologi memerlukan masa untuk membetulkan diri sendiri.

Isu lain adalah cuaca dan kotoran. Sekiranya Tag RFID di tutup oleh pepijat mati, kotoran atau sampah sarap jalan raya, maka pembaca akan mempunyai masalah membaca Tag. Kereta anda boleh meninggalkan rumah anda bersih dan berkilat, tetapi selepas 2 minit di jalan raya, ulat, tahi burung atau kahak penunggang motosikal membersihkan tonsilnya boleh terkena betul-betul di tengah-tengah Tag RFID anda. 

Touch N Go RFID
Touch N Go RFID
Touch N Go RFID
Touch N Go RFID

Periksa Sebelum Melenting

Jadi, jika Tag tidak dibaca di plaza tol, periksa dengan plaza tol untuk mengetahui sama ada pembaca mereka mempunyai masalah, kami mempunyai masalah dengan banyak pembaca kereta Touch ‘N Go di gerai tol PLUS yang diliputi oleh kotoran. Beritahu Touch ‘N Go dalam talian apabila anda mempunyai masalah dan biarkan mereka memperbaikinya. Mereka mempunyai bajet untuk penyelenggaraan.

Touch N Go RFID TAG launch
Touch N Go RFID TAG launch
Touch N Go RFID TAG launch
Touch N Go RFID TAG launch

Tidak Memerlukan Kuasa

Yes, unlike the Smart Tag unit that runs on a 9V battery, the RFID Tag uses no battery or power at all. So you can just keep running it. 

Previous post

Volkswagen Touareg 2020 Dapat Talaan ABT Sportsline

Next post

Patutkah Kita Memandu Laju Di Jalan Awam?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *