Berita Auto

Honda Civic Type R Edisi Terhad Hanya Untuk 100 Pemilik

320ps dengan 400Nm tork dan kita tidak boleh beli!

Mengapa bina dan serah hanya 100 unit apabila saingan terdekat anda dari Perancis sedang membina dan menyerahkan sebanyak mana yang boleh kereka Megane R.S. Trophy kepada pembeli yang sedia membayar harga premium yang diminta. Untuk terus kekal eksklusif seperti Porsche GT3 RS mungkin? Tetapi Porsche bina 4,880 unit dan siap untuk pasaran di seluruh dunia dalam kedua-dua versi panduan kiri dan kanan.

Dibangunkan dengan prestasi trek sebagai fokus utamanya, Honda Civic Type R Limited Edition telah direka bentuk dan dijuruterkan untuk menjadi hatchback pacuan roda depan yang paling dinamik. Dengan komponen ringan yang baharu dan dalaman yang bertumpukan pemandu, ini merupakan Civic Type R versi yang paling ekstrem yang pernah dibuat.

Hanya 100 akan dibina untuk Eropah, masing-masing mendapat manfaat dari pemanduan dinamik dan prestasi yang cemerlang berbanding Civic Type R standard. Edisi Terhad yang baharu ini menawarkan roda aloi 20″ BBS forge dengan tayar Michelin Cup 2, yang direka untuk panduan trek berkelajuan tinggi tetapi masih memberikan prestasi on-road luar biasa. Peredam yang diubahsuai mengoptimumkan kombinasi roda dan tayar baharu ini dan pengubahsuaian semula stereng menawarkan dan memberi maklum balas yang maksimum.

Honda Civic Type R Limited Edition
Honda Civic Type R Limited Edition
Honda Civic Type R Limited Edition
Honda Civic Type R Limited Edition
Honda Civic Type R Limited Edition
Honda Civic Type R Limited Edition
Honda Civic Type R Limited Edition
Honda Civic Type R Limited Edition
Honda Civic Type R Limited Edition

Untuk mencerminkan sifat ekstrovertnya, warna baru eksklusif, ‘Sunlight Yellow’, diperkenalkan untuk Edisi Terhad Honda Civic Type R, bersama-sama dengan lencana Civic chrome gelap di bahagian belakang. Dengan penambahan cat hitam gloss yang berbeza di atas bumbung, cermin sayap dan vent intake pada bonet, skema warna berani mencerminkan warisan sukan Honda dan memastikan Edisi Terhad ini menjadi satu cadangan unik dalam segmen hatchback prestasi.

BHPetrol RON95 Euro 4M

Bahagian dalaman Honda Civic Type R Edisi Terhad menyuarakan garis keturunan sukan Honda: memaparkan kerusi baldi merah dan stereng Alcantara merah yang semuanya dilengkapi dengan tombol gear gaya air mata. Setiap model mempunyai plat menandakan nombor binaan kereta.

Meneruskan sifat fokus treknya, sistem infotainment dan penghawa dingin dikeluarkan untuk meringankan berat badan. Berat dikurangkan lagi dengan mengeluarkan bahan tahan bunyi di bumbung, panel hatch belakang, bumper depan dan papan pemuka. Edisi Terhad ini mempunyai pengurangan berat badan sebanyak 47 kg jika dibandingkan dengan Type R dalam spesifikasi GT. Tidak seperti varian prestasi pesaing yang lain, Edisi Terhad mengekalkan kerusi belakangnya dan kegunaan harian yang Civic terkenal dengan.

Seperti Type R standard, Edisi Terhad juga menerima teknologi keselamatan dan bantuan pemandu Honda SENSING sebagai peralatan standard, termasuk Sistem Collision Mitigation Braking dengan Amaran Pelanggaran Hadapan, Pengurangan Susul Keluar Jalan dengan Amaran Keluar Lorong, Lane Keeping Assist, dan Adaptive Kawalan Cruise.

Model Edisi Terhad baharu mengekalkan enjin Turbo VTEC berkuasa 2.0 Type R. Output puncak kuasa adalah 320PS pada 6.500 rpm dan tork puncak adalah 400Nm dari 2,500 rpm hingga 4,500 rpm. 0-100km / j (0-62mph) dicapai dalam 5.7 saat.

Previous post

Renault Group Mobiliti Elektrik Untuk Semua Hari Ini & Esok

Next post

Volkswagen, Tarik Jeans Jalin Kerjasama Selamatkan Malayan Tapir

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *