Konsep / Lakaran / Intipan

Gambar Bocor Muncung BMW 4 Series

Imej muncung baharu BMW 4 Series 2021 ini sudah tular di internet beberapa hari lalu. Persoalannya, adakah imej ‘bocor’ ini untuk mengukur minat positif peminat BMW atau adakah imej ini diambil secara rahsia untuk dikongsi bersama dengan masyarakat.

Kami percaya bahawa BMW kini menjauhi sepenuhnya ‘muncung korporat’ terdahulu dan ia mendapat sambutan hangat dalam talian. Ia bermula dengan semua BMW 7 Series baharu (gambar di bawah) dan rawatan muncung baharunya yang agak besar.

BHPetrol RON95 Euro 4M
BMW 7 Series 2020

Kami pada mulanya tidak berapa setuju dengan penampilan baharu apabila kita melihatnya secara dalam talian. Kemudian pada pelancarannya, kami juga agak tawar terhadap perubahan reka bentuk kerana ia masih terlalu maju dan menakutkan. Kemudian beberapa bulan berlalu dan diberikan kereta itu untuk dipandu uji untuk se hujung minggu dan pada hari kedua kami mula memandangnya berlainan bahkan mula melihat pengaruhnya kepada pengguna jalan lain. Ia menarik perhatian dan segera menampilkan diri sebagai sebuah kereta baharu.

Sekarang, dengan rawatan muncung BMW 4 Series baharu ini, kami akan mengambil masa untuk memahami arahnya dan kami dapat memahami penghantaran muncung yang hampir ‘berbentuk hati’.

BMW sudah benar-benar menyemak semula reka bentuk pengambilan udara dan pembentukan ‘V’ di bawah logo BMW pada titik muncung kepada keinginan pereka untuk segera ‘mencintai’ rupa itu. Kotak nombor plat (yang kini duduk di gril bukannya duduk di bumper) merosakkan penampilan keseluruhan dan nampaknya terdapat sedikit pilihan kerana mereka tidak boleh memindahkan kotak nombor plat ke kiri atau kanan seperti mana satu jenama kereta Itali lakukan dengan banyak kejayaan.

BMW 4 Series 2021

Kemas kini terakhir untuk BMW 4 Series adalah pada Januari 2017 dan oleh itu ia mungkin akan membawa pilihan powertrain yang sangat serupa.

Jadi, apa yang akan berada di bawah hud depan? Mungkin versi hibrid ringan (48-volt) daripada 4 Series akan tiba pada 2022 dan terdapat juga versi hibrid plug-in yang akan datang. Walau bagaimanapun, ia akan menjadi versi petrol biasa yang akan sampai ke bilik pameran Malaysia dan ini mungkin akan menjadi enjin yang sama yang kita lihat sekarang dalam BMW 3 Series semasa.

Pada pelancaran, kita boleh mengharapkan 430i dengan turbocharged 2.0-liter empat silinder yang menghasilkan 255hp atau 259 PS dan tork 400 Nm yang mengagumkan. Ia mungkin disertai oleh M440i yang berenjin enam liter silinder turbocharged 3.0 liter dengan 382 hp atau 387 PS dengan tork 500 Nm untuk menambah senyuman. Maklumat lanjut akan dikongsi sejurus kami mendapatkannya.

Previous post

Coronavirus: Nissan Hentikan Pengeluaran di Jepun

Next post

Bagaimanakah Gazoo Racing Berbeza Dengan Toyota Racing Development?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *