Servis / Modifikasi

Volkswagen Touareg 2020 Dapat Talaan ABT Sportsline

Suka kepada apa yang anda lihat? Pesan terus dari pengimport peribadi hujung minggu ini.

Generasi baharu VW Touareg belum diperkenalkan di Malaysia dan ada kemungkinan besar ia tidak akan dilancarkan sama seperti generasi sebelumnya Touareg tidak menjual dalam angka yang munasabah. Touareg pertama yang diimport di bawah nama penalaan WALD telah di jual dengan baik dan sehingga hari ini anda boleh nampak beberapa unit yang dipandu oleh pemilik yang suka keselesaan penggantungan udara mereka dan luaran yang kelihatan teguh. Walau bagaimanapun, dalaman tidak setahan luaran memandangkan iklim serantau.

Volkswagen Touareg ABT Sportsline
Volkswagen Touareg ABT Sportsline
Volkswagen Touareg ABT Sportsline
Volkswagen Touareg ABT Sportsline

Walau bagaimanapun, ada Touareg semua baharu dari Volkswagen dan penala sangat menyukainya.

Hasilnya telah menerima banyak pujian, terutamanya untuk pengendalian yang mengagumkan disebabkan oleh roda stereng belakang dan penstabil yang aktif, memandangkan ia bukan crossover, tetapi SUV bersaiz penuh.

Dan lagi ABT Sportsline, penala kenderaan VW dan Audi terbesar dunia, mendapat peluang terbaik untuk meningkatkan prestasi enjin kereta ini sekali lagi. Lebih-lebih lagi, rawatan juga mendapat manfaat daripada versi prestasi yang seseorang fikir akan “terlalu lemah”.

Dengan peningkatan prestasi, ABT Power bercadang untuk menggantikan unit kawalan enjin elektronik dengan Kawalan Enjin ABT baharu (AEC). Hasilnya, dengan memasang hanya satu elemen, peningkatan HP adalah dari 422 hingga 500, dan tork maksimum dari 900 hingga 970 Nm! Waranti lanjutan dan pensijilan yang sesuai juga ditawarkan.

Tork dan tork baru maksimum dicapai dalam jarak putaran yang sama: 3750- 4750 rpm dan 1250- 3250 rpm. Masa pecutan 0 sehingga 100 km / j berkurang dari 4.9 hingga 4.7 saat, manakala kelajuan tertinggi masih terhad kepada 250km / j.

Volkswagen Touareg ABT Sportsline
Volkswagen Touareg ABT Sportsline
Volkswagen Touareg ABT Sportsline
Volkswagen Touareg ABT Sportsline
Volkswagen Touareg ABT Sportsline

Kuasa ABT sedia ada untuk diesel standard VG ialah 286hp. Dalam kes ini kuasa meningkat kepada 330hp, dan tork maksimum dari 600 hingga 650Nm. Peningkatan prestasi telah pun dimajukan dan untuk versi baru dengan 231hp daripada enjin 3.0 liter. Yang terakhir akan siap pada Januari 2020.

Untuk memadankan kuasa yang ditambah kepada SUV ini, rangkaian produk ABT Sportsline juga mengandungi banyak roda sukan aloi, sekitar 22 inci (FR, DR atau Sport GR) yang didedikasikan untuk kereta ini, dengan Sport HR Aero atau HR Prestasi Tinggi pada bebibir, dalam warna yang berbeza atau kemasan pilihan anda.

Satu lagi ciri akan menjadi lampu sambutan yang diintegrasi ke dalam pintu. Pada pembukaan pintu depan, logo ABT disuluh ke atas tanah.

Previous post

Toyota Gazoo Racing Festival ke Pulau Pinang 15-16 Feb

Next post

Touch N Go Dan RFID Akan Berharga RM35 Dari 15 Februari

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *