Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

10 Sebab Mengapa Trak Pikap Ini Berjaya Menangani Keadaan Pasaran

Pasaran trak pikap mencabar tahun lepas, tetapi satu model cukup kuat untuk bangkit dari debu. Ia adalah Triton baharu dari Mitsubishi Motors Malaysia. Kenderaan itu mula-mula dipersembahkan di Malaysia di KLIMS 2018, dan merupakan pemacu utama untuk kejayaan syarikat tahun lepas. Kenapa? Ini dia 10 sebab mengapa kami fikir ia merupakan salah satu kenderaan terpenting dalam segmennya.

1.Secara Amnya Kepopularan Trak Pikap Menurun, Tetapi Triton Baharu Menjadi Lebih Popular

Walau apa pun sebabnya, segmen trak pikap di Malaysia menyusut sebanyak 21%. Itulah jisim yang besar dalam mana-mana segmen sekali pun. Terdapat hanya segelintir kemasukan trak pikap di Malaysia, jadi pengurangan besar dalam jumlah keseluruhan ini boleh menjadi atau memecah setiap pengeluar. Namun walaupun bilangan pikap yang dijual kurang sepanjang tahun 2019, Triton berjaya berkembang.

2.Trak Pikap Yang Berkembang Paling Pantas Dalam Segmennya

Membesarkan bahagian pasaran adalah tugas yang sukar, tetapi Triton baharu berjaya meningkatkan peningkatan yang signifikan. Pada tahun 2019, mereka memegang 16.5% daripada pasaran, meningkat 3.8% pada 2018. Ia juga menyumbang 71.2% kepada keseluruhan perniagaan syarikat, menjadikannya produk yang paling penting dalam barisan mereka.

3.Kepuasan Pelanggan Top-Class Tidak Merosot

Kadang-kadang, apabila syarikat mula menjual lebih banyak kenderaan, penjagaan pelanggan mereka mungkin merosot. Tetapi menurut Kajian Pasaran Massa Indeks Khidmat Pelanggan JD Power 2019 Malaysia, Mitsubishi Motors Malaysia mengekalkan kedudukan no.1 mereka. Mereka juga telah ditempatkan di tiga tempat teratas untuk 5 tahun yang lalu!

4.Kepuasan Lepas Jualan Tidak Terjejas

Begitu juga, menjual begitu banyak kereta baharu kadang-kadang boleh menyebabkan kejatuhan prestasi selepas jualan. Memiliki terlalu banyak kenderaan dan tidak cukup tempat, kakitangan atau bahagian boleh membawa kepada beberapa pelanggan melenting. Sesetengah jenama sangat akrab dengan keadaan ini. Mitsubishi walau bagaimanapun telah merancang dengan sewajarnya dan Kajian Indeks Kepuasan Jualan J.D. Power menempatkan mereka di No.2. Kajian ini mengukur kepuasan dan pengalaman pemilik kereta di pusat perkhidmatan yang diberi kuasa.

5.Triton Baharu Membawa Keselamatan Lanjutan Kepada Tahap Harga Patut

Segmen trak pikap biasanya jatuh ke belakang dari segi peralatan keselamatan berbanding dengan kereta penumpang. Tetapi tahun lepas, Mitsubishi menjadi jenama Jepun pertama yang menawarkan ciri keselamatan aktif. Varian Adventure X datang dengan Forward Collision Mitigation, Blind Spot Monitoring, Rear Cross Traffic Alert dan banyak lagi. Dan ia masih murah walaupun terdapat perkara-perkara jarang segmen.

6.Mereka Tidak Tunggu Untuk Meningkatkan Barisan

Biasanya, jika sesuatu produk itu laku, pengeluar biasanya menunda peningkatan atau pengembangan barisan produk. Dengan Triton baharu, Mitsubishi Motors Malaysia menambah aksesori baharu ke model Adventure X dan AT Premium dalam tempoh lebih kurang setahun sahaja dan mereka juga melancarkan Triton Quest dan versi terhad Triton Knight pada akhir tahun 2019.

7.Masih Jaminan Terbaik Dalam Kelas

Trak pikap kerap digunakan dengan tanpa belas kasihan oleh pemiliknya. Untuk bersikap adil, mereka memang dibina khusus untuk digunakan sebegitu! Tetapi ia mengambil keyakinan tertentu terhadap produk sendiri untuk mengatakan ia cukup teguh untuk melampaui 200,000km penyalahgunaan biasa ini. Dan Mitsubishi terus menjadi satu-satunya pengeluar di Malaysia yang menawarkan jarak perbatuan tinggi ini, jaminan 5 tahun untuk Triton baharu.

8.Ia Benar-Benar Tampan

Triton pertama mempunyai bodyshape yang unik, curvy dan Triton ke-2 tidak banyak berubah. Ada yang suka, ada yang tidak. Ia adalah polarisasi, sudah pasti. Tetapi Triton baharu ini benar-benar sebuah trak tampan. Mereka telah melakukan laluan yang lebih menyudut kali ini dan ia jelas bergema dengan banyak pelanggan.

9.Kos Pengunaan

Ia sentiasa di tepi setiap soalan yang ditanya oleh pembeli yang berpotensi. Kos operasi keseluruhan telah terbukti munasabah dan mudah untuk mengesahkan dengan melawat laman facebook pemilik Mitsubishi Triton di mana banyak maklumat dikongsi.

10.Cukup Tegar Untuk Dakar

Ya, Triton mempunyai pengalaman bertahun-tahun di banyak medan mencabar di seluruh dunia. Lebih dekat ke rumah, ia telah mengambil bahagian dalam Borneo Safari setiap tahun tanpa sebarang halangan dan acara off-road yang paling mencabar di dunia tidak dapat menghalang sifat Triton yang kuat dan boleh dipercayai. Di Rali Dakar, Mitsubishi Triton telah menjadi juara sebenar dengan mengambil Rekod Dunia Guinness dengan 12 kemenangan untuk rali ini. Tidak ada trak pikap lain yang boleh menuntut kemasyhuran ini?

Previous post

Ford GT 2020 Lebih Berkuasa

Next post

Ducati Superleggera V4 Sarat Dengan Gentian Karbon

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *