Undang - Undang

Volkswagen Dalam Perbincangan ‘Dieselgate’ Dengan Pemandu

Volkswagen (VOWG_p.DE) pada hari Khamis memberitahu media mereka sedang dalam perbincang untuk penyelesaian dengan pemilik kenderaan Jerman yang menyaman pembuat kereta itu berkenaan pencemaran yang berlebihan yang disebabkan oleh kereta diesel VW.

selesai saman dieselgate dengan pengguna Jerman

Pada tahun 2015 pengeluar kereta itu mengaku menggunakan perisian pengurusan enjin yang dimanipulasi untuk mengawal paras pencemaran yang berlebihan dalam kereta dieselnya, mencetuskan rompakan pendakwaan dan tindakan undang-undang yang membawa kepada sekurang-kurangnya 30 bilion euro dalam kos perundangan dan denda.

“Volkswagen dan Persekutuan Organisasi Pengguna Jerman vzbv telah bersetuju untuk mengadakan perbincangan mengenai penyelesaian yang mungkin,” kata pembuat kereta tersebut.

“Perbincangan baru di peringkat awal, dan tidak ada jaminan bahawa mereka akan mendapat penyelesaian. Kedua-dua pihak telah bersetuju bahawa perbincangan itu dibiarkan sulit. “

Pengguna Jerman kurang berjaya berbanding pemilik kenderaan di Amerika Syarikat dalam mendapatkan pampasan dari VW kerana kereta Jerman tidak kehilangan pensijilan jalan raya mereka selepas skandal diesel itu.

Di Jerman kenderaan diesel VW mengekalkan pensijilan kelayakan jalan raya mereka jika pelanggan bersetuju untuk mengemaskini perisian pengurusan enjin kenderaan. Ini menyebekab VW untuk mengambil kesempatan, mencari pendekatan yang berbeza untuk memberi pampasan kepada pengguna Jerman.

Previous post

Bagaimana Bekas CEO Renault/Nissan Carlos Ghosn Melarikan Diri Dari Jepun Ke Lubnan

Next post

Suzuki SV650X Senang Dibawa

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *