Anugerah / VOTY / Pameran Motor

Subaru Forester Buatan Thailand Berbanding Jepun

Kami bersama Subaru di Singapore Motor Show 2020. Semalam, mereka mempunyai beberapa jam untuk menunjukkan kepada kita sesuatu yang menarik.

Subaru Singapore Motor Show

Pada bulan April tahun lepas, syarikat itu membuka kilang pertamanya di luar Jepun di Thailand. Mereka sangat berbangga dengan sejauh mana piawaian mereka berada di sana. Untuk membuktikan betapa kecilnya perbezaan antara kualiti yang terdapat di antara Forester yang dibuat di Thailand berbanding dengan yang dibuat di Jepun, mereka mempamerkan setiap satu daripada kilang masing-masing untuk kita bandingkan.

Sekali pandang memang terdapat sedikit perbezaan. Tetapi apabila dilihat dengan lebih dekat, kami nampak beberapa perbezaan peralatan.

Sebelum kita ke sana, kita lihat dulu dua tempat yang paling jelas untuk dilihat: nombor VIN dan Chassis. Semua gambar seterusnya akan menunjukkan kereta buatan Jepun di sebelah kiri dan kereta buatan Thailand di sebelah kanan.

Kod warna adalah sama, tetapi enjin dan kod transmisi lain
Nombor VIN kereta Jepun bermula dengan J

Berlainan peralatan

Pemegang pintu Chrome untuk kereta Jepun, warna badan untuk kereta Thailand
Kereta Jepun dengan Sunroof
Cermin tepi dengan kemasan satin untuk kereta Jepun

Cermin Tempered

Kaca tempered pada kereta buatan Jepun diperoleh daripada pembekal yang berbeza. Tint dan spec mungkin berbeza, kita tidak tahu. Apa yang dapat kita lihat ialah teks terukir untuk satu dan yang lagi satu, dicetak.

Sela Panel

Kami cuba menangkap gambar beberapa sudut serupa untuk kedua-dua kereta, tetapi tidak dapat menjamin ketepatannya. Lihatlah sendiri.

Kerusi

Sarung kerusi adalah perbezaan terbesar di dalamnya. Kereta Thailand adalah dengan reka bentuk yang berbeza dan kelihatan lebih sempit. Kereta buatan Jepun mempunyai jahitan berganda juga pada bolsters.

Reka bentuk dan pelaksanaannya sedikit berbeza antara keduanya
Satu-satunya foto tempat duduk belakang dengan fokus lari sedikit untuk kereta Jepun. Tetapi anda masih boleh nampak jahitan berganda

Persamaan

Previous post

Aston Martin Umum V12 Speedster

Next post

Subaru Forester Dapat Makeover Ultimate Di Singapore Motor Show

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *