Anugerah / VOTY / Pameran Motor

Muzium Ferrari Dikunjungi Lebih 600,000 Pelawat Pada 2019

Salah satu impian saya semoga dapat melawat muzium ini satu hari nanti.

Muzium Ferrari mencipta rekod baharu pada 2019, yang menarik lebih daripada 600,000 pelawat, peningkatan 12% pada tahun sebelumnya. Kedua-dua tempat itu mengalami pertumbuhan yang kukuh dengan jumlah pengunjung ke Museo Enzo Ferrari di Modena naik pada 2019 kepada lebih 200,000, sementara Muzium Ferrari di Maranello menyaksikan kehadiran meningkat melebihi 400,000 dalam tempoh yang sama.

Muzium Ferrari

Kejayaan tiket tunggal untuk akses ke kedua-dua muzium – jualan yang meningkat sebanyak lebih daripada 50% pada 2019 berbanding tahun sebelumnya – menunjukkan sambutan awam yang sangat baik kepada ciri-ciri yang semakin meningkat dari dua struktur ini. Malah, muzium di Modena meraikan tokoh pengasas, bersama-sama dengan enjin Ferrari Gran Turismo yang eksklusif, manakala muzium di Maranello menyediakan pengunjung dengan pengalaman yang membolehkan mereka menemui sejarah Kumpulan, Scuderia Ferrari dalam Formula 1 dan kereta lumba dan kereta yang paling ikonik yang telah menulis sejarah Kuda Prancing, dan terus berbuat demikian sehingga kehari ini.

Selaras dengan laluan istimewa pelawat yang berbeza, pameran pertama Maranello Museum tahun baru ini adalah “Ferrari di 24 Heures du Mans”, yang, dari 15 Januari, meraikan 70 tahun kemenangan Ferrari di Le Mans 24 Jam. Pameran baharu ini juga memperlihatkan pameran semasa: “90 Anni”, penghormatan kepada sejarah Scuderia Ferrari, dan “Hypercars”, yang menampilkan siri khas edisi terhad yang paling banyak dipengaruhi oleh pemindahan teknologi trek ke jalan Ferrari .

Previous post

Maserati Mulakan Ujian Tren Kuasa Elektrik

Next post

Boleh Socar Balik Kampung Sama Ada Dari KL, Pulau Pinang Atau Johor

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *