Konsep / Lakaran / Intipan

Lakaran Model Mazda RX-7 2022 Cantik Sekali

Bila bercakap tentang penghasilan kereta sukan yang seksi, Mazda telah konsisten dengan produk sporty mereka selama 49 tahun yang lalu. Ya, syarikat ini telah menghasilkan kereta sukan paling cantik sejak 1971 dengan kereta sport RX-7 pertama mereka, Savanna.

BHPetrol RON95 Euro 4M

Di sini kita lihat lakaran Mazda RX-7 generasi ke-4 yang datang dari seorang artis di Filipina. Sudah tular di internet dalam masa 20 jam yang lalu, rendering ini dilakukan oleh Enoch Gabriel Gonzales from Quezon City di Filipina dan dia berkata ” ini adalah tafsiran Mazda RX-7 generasi akan datang saya”.

Mazda Motor Jepun sejak kebelakangan ini mengusik tentang kembalinya plat nama RX-7 dan juga enjin rotary mereka menggunakan teknologi Skyactiv tetapi masih tiada pengesahan. 

Mazda RX-7 2022 Model Rendering

Melihat lakaran Enoch Gabriel Gonzales, anda dapat melihat petunjuk MX-5 yang baharu di bahagian hadapan dan belakang membawa penampilan Mazda3 yang baharu. Walaubagaimanapun, reka bentuk fender depan yang mengalir ke dalam fender belakang sangat merupai Maserati dan kami menyukainya.

RX-7 pertama Mazda, Savanna mempunyai rangka yang terlalu awal untuk masanya bahkan hingga ke hari ini ia masih cantik sehingga pemilik gembira untuk memandunya walaupun penggunaan bahan api yang agak tinggi. Ia dijual dengan baik dan ketika model generasi ke-2 FC tiba, ia berjaya di seluruh dunia dan juga Malaysia yang tertarik dengan profil Porsche 924nya.

Hari ini masih ada beberapa unit yang dipulihkan yang berjalan dan ia ditahan masa dengan sangat baik. Harga masih agak tinggi untuk tahun pembuatan semata-mata kerana tidak banyak di jalan raya dan mereka semua mempunyai pemilik yang tidak mahu berpisah dengan mereka.

Mazda RX-7 2022 Model Rendering

Pada tahun 1992 generasi ke 3 tiba dan ianya adalah showstopper. Ia diberi nama Efini. Efini ini cantik dan ia mempunyai semua kualiti untuk menjadikannya sebuah kereta sukan bertaraf dunia. Ia dibungkus dengan rangka melengkung licin dengan kabin yang dipenuhi dengan tanggapan kereta super. Ia mempunyai reka bentuk bumbung kembar dan pintunya datang dengan tingkap seperti jet pejuang. Panel belakangnya adalah satu keping logam dari bahagian depan sampai ke belakang dan tepi, yang menunjukkan profil seperti Dodge Viper.

Di hadapan pemandu terletak enjin rotari kompak Mazda (Wankel) yang membantu membuat kereta ini selaju rupanya. Ia adalah enjin dua rotor 13B-REW yang duduk di belakang penggantungan depan, yang digabungkan dengan sistem turbo kembar sequential yang menyampaikan prestasi luar biasa dalam pakej yang padat.

Mazda RX-7 2022 Model Rendering

Ia membangunkan 242bhp yang mengagumkan dalam versi yang paling asas, semua versi datang sebagai import selari ke Malaysia dan bergantung kepada nasib anda, penghantaran kuasa boleh berada di mana-mana antara 235bhp dan 280bhp tanpa apa-apa penambah baikan.

Mencari versi stok terpakai yang standard adalah perkara yang jarang tetapi membeli salah satu daripada RX-7 Efini yang jarang akan hanya terus meningkatkan harganya. Perhatian, jangan biarkan baki bank anda berputar kerana membelinya kerana harga hari ini berkisar dari RM80,000 yang tinggi hingga ke RM140,000 yang mengejutkan. Faedah yang jelas untuk membeli Efini RX-7 adalah, rupa cantik yang akan tahan bertahun-tahun dan prestasi 0-100km / j dalam masa percutan dalam masa kurang dari 5.5 saat.

Mazda RX-7 2022 Model Rendering

Mazda telah mengeluarkan 1.99 juta kenderaan yang dipasang dengan enjin rotari mereka, dari kereta sukan, ke kereta sedan hingga ke bas 26 penumpang dan pada tahun 2012 enjin rotari akhirnya bersara kerana isu kebolehpercayaan jangka panjang dan pelepasan pencemaran yang tinggi. Kereta rotari terakhir dari Mazda ialah sedan sukan RX-8.

Mazda kemudian menukarkan sumber perhatian dan kejuruteraannya kepada teknologi SKYACTIV baru dalam tempoh 9 tahun yang lalu dan ini telah berjaya dengan baik untuk Mazda. 

Kami berharap lakaran Enoch Gabriel Gonzales mendapat perhatian Mazda Motor dan ia akan ditandatangani sebagai model pengeluaran bagi Mazda RX-7 2022. Setuju?

Mazda RX-7 2022 Rendering
Previous post

Volkswagen Caddy Generasi Kelima Lebih Canggih

Next post

Ford Menyelesaikan Kes Tuntutan Fiesta Dan Focus Yang Dilengkapi DCT Di Amerika Syarikat

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *