Berita Auto

BMW Malaysia Lancar 320i Sport Versi CKD

Selain X1 sDrive20i M Sport, BMW Malaysia turut melancarkan sedan 320i Sport versi pemasangan tempatan (CKD). Ini mengukuhkan lagi komitmen BMW dalam inisiatif pelaburan yang berterusan di dalam negara.

BMW 320i Sport CKD

Mengetengahkan penampilan sporty, model ini hadir dengan lampu kabus LED dan Air Curtains yang diintegrasikan dengan salur masuk udara luar, serta dimuatkan ke dalam komponen apron hadapan dengan penggayaan horizontal berbentuk T. Ia juga dilengkapi dengan rim 18 inci V-Spoke 780 dwiwarna.

Ruang kabin menampilkan penyaman udara automatik tiga zon, kemasan Aluminium ‘Mesheffect’, serta stereng sport dibalut kulit eksklusif. Turut disertakan adalah BMW Live Cockpit Plus yang merangkumi paparan bersaiz 5.7 inci berserta paparan kawalan sesentuh 8.8 inci.

Seperti 330i, model ini turut mendapat ciri Bantuan Mengundur (Reversing Assistant) yang menawarkan kemudahan pemanduan separa-autonomi ketika mengundur di laluan yang sempit. Kamera undur adalah standard.

Enjin TwinPower Turbo 2.0-liter menghamburkan 184 hp dari 5,000 hingga 6,000 rpm dan 300 Nm dari 1,350 hingga 4,000 rpm. Dengan transmisi Steptronic Sport lapan kelajuan, sedan ini melakukan pecutan 0-100 km/j dalam 7.1 saat dengan kelajuan maksimum mencecah 235 km/j.

320i Sport boleh didapati dalam warna Mediterranean Blue, Black Sapphire, Alpine White, Mineral Grey dan Sunset Orange, dengan padanan upholsteri premium Black Leather Vernasca.

Harga jualan (atas jalan, tanpa insurans termasuk Waranti Tanpa Had Perbatuan Bertempoh 5 Tahun, Program Servis Berjadual Percuma dan Program Waranti Tayar BMW) adalah RM243,800.

Previous post

BMW X1 sDrive20i M Sport CKD Dilancarkan

Next post

Aston Martin Umum V12 Speedster

Amirul Mukminin

Amirul Mukminin

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *