Bisnes

Pasukan Pemimpin Maserati Ada Anggota Baharu

Maserati terus menguatkan Pasukan Kepimpinannya dengan kedatangan Bernard Loire sebagai Ketua Pegawai Komersial dan Paolo Tubito sebagai Ketua Pegawai Pemasaran.

Pelantikan ini menunjukkan pengukuhan tambahan pasukan pengurusan Maserati baharu yang, dalam beberapa bulan akan datang, akan mendedahkan inovasi penting, pertama sekali, kereta sukan baharu, yang akan dibina di Loji Modena dan dipersembahkan pada bulan Mei nanti.

Bernard Loire akan bertanggungjawab untuk menyelaraskan jualan Maserati di seluruh dunia. Loire berkelulusan ekonomi dan pemasaran dan memegang ijazah dari IFAG Business Management School di Lyon, Perancis. Beliau mempunyai pengalaman luas dalam industri automotif, memulakan kerjayanya pada tahun 1988, pertama di Ford dan kemudian di FIAT. Sejak tahun 2002 beliau telah memegang pelbagai peranan di Nissan dan Mitsubishi Eropah, dengan peningkatan tanggungjawab dalam perdagangan dan bidang pemasaran.

Paolo Tubito ditugaskan dan dipertanggungjawabkan memegang peranan Ketua Pegawai Pemasaran, menyelaraskan semua fungsi di semua kawasan. Setelah menamatkan pengajian di bidang ekonomi dan perniagaan dari University of Bari, Itali, Paolo Tubito melanjutkan pengajian di University of Mid-Glamorgan, di UK. Tubito memulakan kariernya pada tahun 1992, bekerja di beberapa agensi komunikasi. Sejak tahun 1998 beliau telah memegang peranan yang bertambah tanggungjawab untuk komunikasi, pemasaran kepimpinan dan inovasi di seluruh geografi utama Nike. Baru-baru ini, beliau berkhidmat sebagai Naib Presiden untuk Nike Asia Pacific dan Amerika Latin.

Kedua-duanya melapor terus kepada Davide Grasso, Ketua Pegawai Eksekutif Maserati.

Previous post

Boleh Socar Balik Kampung Sama Ada Dari KL, Pulau Pinang Atau Johor

Next post

Dasar Automotif Negara 2019 (NAP 2019) Lebih Cenderung Kepada EV Pasangan Tempatan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *