Pandu Uji

Harapan Memandu Uji Empat Belas Kereta Baharu 2020 Ini

14 Kereta Buat Masa Sekarang … Banyak Lagi Dalam Perjalanan

KAMI sudah menghitung hari apabila kami akan menguji beberapa kereta baharu dan menarik yang akan ke bilik pameran Malaysia pada tahun 2020. Mulai bulan Februari ini, pelancaran kereta baru akan bermula dan ia akan menjadi satu lagi tahun yang menarik.

Mula-mula sekali ialah JEEP baharu yang di bawah pemilik jenama baharu. Pintu bilik pameran Jeep baharu sudah dibuka tetapi harga belum disahkan jadi pandu uji kami belum ditetapkan.

Yang kedua ialah Crossover Mazda CX-30 yang memberi kesan besar pada Tokyo Motor Show baru-baru ini. Kami berjaya mendapatkan 45 minit dengan versi petrol asas seminggu yang lalu pada pelancarannya. Kini kami sedang menunggu giliran pandu uji penuh untuk mengenali crossover ini dengan lebih baik.

Mazda CX-30

Hyundai Sime Darby sebelum 2019 berakhir melancarkan di Malaysia hot hatch ‘i30’ N ‘ mereka dan ini kita mahu ke belakang roda sterengnya secepat mungkin.

Hyundai i30 N

Seterusnya ialah SUV Proton X70 yang diubah suai semula dari kilang Tanjung Malim. Ya, Proton X70 pasangan tempatan mendapat enjin dan kotak gear baharu dan mungkin juga tetapan penggantungan yang diubah suai.

Proton X70 CKD

Kemudian terdapat Mitsubishi Xpander yang sudah diuji untuk pemasangan tempatan. Pengangkut orang baharu ini ditetapkan untuk menggegarkan segmen di bawah RM100k apabila ia tiba.

Mitsubishi Xpander Cross

Daripada Toyota, kami menunggu untuk berada di belakang roda Corolla Altis yang berkuasa hibrid. Ianya sudah kelihatan di tempat letak kereta ibu pejabat Toyota UMW, ini boleh menjadi penjual terbaik jika harganya betul.

Toyota Altis Hybrid 2020

Kemudian terdapat BMW 3 Series plug-in hibrid baharu yang menjanjikan lebih banyak EV dan dinamik yang lebih baik lagi. Ya, 3 Series selalu menjadi mesin memandu yang menyeronokkan.

BMW 3 Series 2019

Tidak dilupakan, BMW 2 Series Gran Coupe yang banyak diperkatakan. Kompak, kuat dan lincah, ini dikabarkan menjadi BMW E30 yang dilahirkan semula dengan bakat tambahan.

BMW M235i xDrive Gran Coupe rear

Hyundai telah mengeluarkan sedan Sonata baharu dan ia datang dengan enjin baharu yang dikatakan menghiburkan. 

Hyundai Sonata 2020

Land Rover Defender semua baharu tidak lagi akan menjadi kereta petani di Malaysia kerana harga jualannya akan hampir dua kali ganda atau lebih daripada Defender model terakhir yang telah bersara dan kami ingin melihat sejauh mana para jurutera di Land Rover telah membawa kereta ini.

Land Rover Defender 2020

Pada pameran Motor Antarabangsa Kuala Lumpur yang terakhir, Perodua menunjukkan konsep hot hatch berdasarkan Myvi yang popular. Ini adalah kereta yang kami mahu pandu uji untuk melihat sama ada ia dapat mencabar saingan dari Eropah dan Jepun.

BHPetrol RON95 Euro 4M

Demi ‘keseronokan’ kami ingin memandu guji Mini John Cooper Works GP 2020 yang dijadualkan untuk tiba di Malaysia tidak lama lagi.

Mini John Cooper Works GP 2020

Penjaga jenama Nissan tempatan, Edaran Tan Chong Motor telah agak senyap tentang kedatangan Almera 2020. Sedan keluarga berharga patut ini adalah apa yang rakyat Malaysia pendapatan sederhana akan melihat jika sedan mereka yang mereka cari dan kami mahu melihat sejauh mana versi baharu ini berbanding yang akan bersara.

Nissan Almera 2020

Terdapat khabar angin yang kuat (kami memulakannya) bahawa Toyota RAV4 akan datang ke Malaysia dan kami ingin memandu plat nama lama yang sudah dilupakan ini. Hibrid dijangka bersama dengan versi petrol spesifikasi tinggi.

Jangan risau, terdapat banyak lagi kereta baru, MPV sports tourer, crossover dan trak pikap yang dirancang untuk 2020 tetapi kami hanya berkongsi dengan anda kereta yang kami minat setakat ini.

Previous post

Alpine A110 SportsX - Model Konsep Rali

Next post

Berita Sedih - Frankfurt Motor Show Akan Dibersarakan?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *