Berita Auto

Model Peugeot Popular Dengan Pelanggan Flux Di Malaysia

Hampir dua bulan telah berlalu sejak perkhidmatan langganan kereta yang ditubuhkan pertama kali dilancarkan dan mereka nampaknya mempunyai ceruk kecil mereka: Peugeot. Syarikat itu menyiarkan mesej berikut di halaman Instagram dan Facebook mereka:

Memang benar, dengan menapis carian model Peugeot di laman web mereka, kita lihat tiga model yang mereka tawarkan (satu 3008, dua model 2008, kedua-duanya berdaftar pada tahun 2017) telah ditempah, tetapi tidak ada petunjuk untuk berapa lama.

Ini penting kerana beberapa sebab. Pertama, Peugeot dilihat sebagai saingan langsung kepada Renault yang mempunyai perkhidmatan langganan kereta bebas mereka sendiri di Malaysia. Ini menunjukkan bahawa ada beberapa permintaan untuk kereta Perancis dalam pasaran langganan. Mungkin nilai jualan semula yang teruk dan kos penyelenggaraan yang tinggi yang dikaitkan dengan model-model ini menjadikan mereka lebih menarik bagi para pelanggan daripada pembeli.

Kereta Langganan

Kedua, perbandingan harga yang ditetapkan oleh Flux dan Renault Subscription untuk crossover segmen B. Dalam kes ini, Peugeot 2008 berbanding Renault Captur. Setiap perkhidmatan langganan mempunyai kebaikan dan keburukannya. Katakanlah pelanggan memilih untuk bayaran langganan minimum, mereka akan menanggung kos antara RM1248-RM1315 sebulan untuk kontrak 3 tahun untuk Peugeot 2008 malah dengan Flux, RM1299 untuk kontrak 2 tahun untuk Renault Captur melalui programnya. Perlu diingat bahawa Flux mempunyai banyak perbezaan kecil antara kedua-dua perkhidmatan, cuma ambil perhatian bahawa persaingan dalam segmen ini agak sengit. Bagi SUV C-segmen Perancis, Flux yang hanya satu, Peugeot 3008,. ditawarkan RM2,162 sebulan berbanding RM2,299 sebulan untuk Renault Koleos. Sekali lagi, Peugeot nampak gayanya adalah tawaran yang lebih baik, tetapi kita perlu mengambil kira perbezaan cukai jalan yang besar dengan Renault dalam kes ini. Semua ini melibatkan terlalu banyak penghitungan bagi saya, tetapi saya yakin kedua-dua syarikat ini mempunyai angka-angka itu sentiasa di fikiran mereka.

Ia juga penting kerana ini bukan kereta yang paling murah yang boleh dilanggan di Flux. Masih ada Toyota Vios generasi lepas dan pilihan Honda City pra-facelift yang terdapat di platform mereka yang lebih murah. Mungkin nilai yang dilihat lebih tinggi untuk model Peugeot ini dan nilai jualan semula yang lebih baik untuk kereta Jepun menunjukkan kepada kami di mana tempat terbaik untuk pelanggan membelanjakan wang. Formula yang baik seolah-olah: jika terlalu berisiko untuk membeli, lebih selamat untuk hanya melanggan.

Previous post

Geely Berkembang Lagi - Kali Ini Dengan Ride-Hailing Pula

Next post

Hawker Hall - Jejak Makan ROSS Eat Beat 55

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *