Promosi / Tawaran / Peraduan

Patutkah Peniaga Mempromosikan Proton X50?

Hanya beberapa hari yang lalu posting yang berbayar ini muncul di facebook kami dan kami memutuskan untuk memanggil mereka yang mengiklankan Proton X50 crossover yang ‘akan dilancarkan’. Orang yang menjawab panggilan itu ramah dan mereka dengan bangga mendakwa bahawa mereka boleh menyerahkan Proton X50 semua baharu kepada kami sejurus selepas pelancarannya apabila kami menempah dengan mereka, tetapi mereka tidak dapat berkongsi tarikh pelancaran, hanya ‘tidak lama lagi’!

Kami pula meminta butiran Proton X50 memandangkan crossover ini belum disahkan, namanya belum disahkan dan reka bentuk akhirnya pun, masih belum disahkan.

Semua posting facebook dan blogger menunjuk kepada Geely Coolray ini sebagai Proton X50 Crossover baharu yang dilancarkan beberapa bulan lalu di Filipina.

Ya, internet telah dibanjiri dengan gambar intipan hatchback tinggi dan lebar yang diuji di berbagai lokasi di seluruh negara.

Berikut adalah gambar-gambar andaian Proton X50 samaran sedang diuji yang kami pinjam dari kawan baik kami Hisham Redbaron yang juga bertanya soalan ‘adakah ini Proton X50 yang akan dilancarkan?’

Melihat kepada gambar di atas, kenderaan samaran ini lebih tinggi daripada BMW X1 di sebelahnya dan juga lebih luas. Roda yang besar, tayar yang luas, semuanya menunjuk bahawa crossover ini boleh juga dari pengeluar kereta lain seperti Hyundai, Kia, Daihatsu atau bahkan Nissan.

Satu-satunya cara untuk benar-benar mengetahui sama ada gambar-gambar ini adalah model Proton baharu adalah dengan melakukan pemeriksaan JPJ pada plat perdagangan yang digunakan dan melihat siapa pemilik plat perdagangan B-2648A ini.

Sementara itu, kami merasakan bahawa ‘menjual kereta baru’ tanpa risalah, spesifikasi dan harga adalah salah kerana ada beberapa rakyat Malaysia yang sanggup berpisah dengan wang mereka (yuran tempahan) untuk kenderaan yang digambarkan.

Kami berharap pengurusan Proton akan memandang serius perkara ini dan menasihati peniaga mereka untuk menunggu pelancaran rasmi produk.

Previous post

Maserati Sambut Ulangtahun Ke 105 Dengan Persediaan Era Baru

Next post

Jaguar F-Type Facelift Lebih Tampan, Lebih Berkuasa

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *