Uncategorized

Mazda Skyactiv-D Adalah Diesel Jualan Terbaik Jepun

Dengan lebih 500,000 diesel yang telah dihantar Mazda di Jepun sahaja, Mazda gembira sakan.

Mazda Skyactiv-D

Kenderaan berkuasa diesel Mazda baharu sahaja mencapai rekod 500,000 pelanggan di Jepun. Di negara di mana pelepasan adalah penting dan kualiti kenderaan sangat serius, Mazda telah menjadi kenderaan bertenaga diesel di mana lebih 500,000 kenderaan diesel telah dijual dalam negara sejak ia telah dilaksanakan sebagai unit syarikat, lebih daripada tujuh tahun lalu.

Secara keseluruhannya, ini adalah lebih daripada separuh daripada semua kereta bertenaga diesel yang dijual di Jepun dari 2012 hingga 2019. Ini lebih daripada kegemaran terdahulu dari Nissan dan Toyota. Jumlah kenderaan bertenaga diesel yang dijual di Jepun dari 2012-2019 adalah sekitar 960,000, oleh itu, angka jualan 500,000 Mazda memberikannya 52% bahagian pasaran diesel yang mengagumkan.

Jualan terbaik Mazda CX-5 berenjin diesel di bawah bonetnya. Empat daripada lima Mazda CX-5 yang dijual di Jepun setakat ini mempunyai SKYACTIV-D 2.2 liter di bawah bonet.

 Mazda menggunakan teknologi Skyactiv-D untuk menjadikan kenderaan mereka lebih cekap bahan api. Teknologi Skyactiv menggunakan nisbah mampatan enjin diesel terendah di dunia untuk meningkatkan prestasi pemanduan dengan lebih baik, menjadikannya lebih cekap dan lebih baik untuk alam sekitar. Skyactiv-D mempunyai kecekapan bahan api yang lebih baik sebanyak 20%, dengan nisbah mampatan yang rendah sebanyak 14.0: 1, satu turbocharger dua peringkat yang memberikan respon lancar dan linear, dan sangat mematuhi peraturan emisi global.

Variable enjin turbo berkembar meningkatkan tork dan responsif sepanjang rpm hingga ke tahap redline yang luar biasa melebihi 5,000 rpm. Tetapi ia masih menyampaikan ekonomi bahan api kelas tertinggi dan pelepasan CO2 * bermula pada 3.9 l / 100km dan 104 g / km dengan sedan Mazda6 yang baru, dan hanya 4.6 l / 100km dan 119 g / km dengan CX-5. Oleh itu, SKYACTIV-D adalah alternatif yang sangat baik untuk kacukan, dan ia juga sangat seronok dipandu.

Di Malaysia, kenderaan Mazda terbaru yang tiba dengan kuasa diesel ialah SUV CX-8 yang mempunyai versi terkini SKYACTIV-D 2.2, enjin yang bertanggungjawab untuk pertumbuhan pasaran diesel yang bersih di Jepun dalam beberapa tahun kebelakangan. Kemas kini adalah yang paling besar sejak pengenalan enjin pada tahun 2012 dan telah menghasilkan enjin yang lebih senyap dan meningkatkan prestasi memandu yang ketara.

Pada masa yang sama, jurutera Mazda telah menggunakan inovasi dan teknologi yang direka untuk meningkatkan penggunaan bahan api dan mengurangkan pelepasan yang berbahaya di bawah keadaan memandu dunia sebenar. Hasilnya, CX-8 menyampaikan ekonomi bahan bakar yang cemerlang dan prestasi alam sekitar.

Mazda CX-8 juga mempunyai reka bentuk yang canggih, dengan bahasa reka bentuk KODO Mazda. Mazda berusaha untuk mencipta kedua-dua abadi dan tegang untuk reka bentuk CX-8. Matlamatnya adalah untuk menyampaikan kecantikan yang tidak berkesudahan dan rasa premium dalam pakej yang akan terus menggalakkan pemilik dan meningkatkan pengalaman memandu mereka selama bertahun-tahun.

Previous post

Hawker Hall - Jejak Makan ROSS Eat Beat 55

Next post

DSFGG Vidcast S01E10 Cuba Try Porsche Macan 2019

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *