Berita Auto

Rangkaian Kereta Kompak Baharu Mitsubishi Bukan Untuk Malaysia

Dasar Automotif Negara kita tidak menggalakkan pengeluar untuk mengimport atau memasang kereta kompak kecil.
Kereta Kompak Baharu Mitsubishi

Kereta Mitsubishi Colt atau kereta kompak Attrage sudah bertahun-tahun tidak ada model baharu. Kini setelah model baharu dilancarkan, nampak gayanya ia tidak akan datang ke Malaysia walaupun dilancarkan di negara jiran kita.

Terdapat dua versi tersedia dan kedua-dua versi Mitsubishi ini mempunyai reka bentuk luaran yang tajam dan dinamik untuk membawa mereka sejajar dengan bahasa Mitsubishi yang bermula dengan PHEV Mitsubishi Outlander dan sejak itu telah berkembang untuk membantu memberikan Eclipse Cross, ASX dan L200 Series 6 mereka Mitsubishi-ness yang tersendiri.

Pemulihan Mitsubishi Attrage (juga dikenali sebagai Mirage di Jepun) juga menarik. Logo berliannya mempunyai wajah yang baharu. Reka bentuknya berkembang dengan mendalam depan belakang dengan gaya yang lebih tegas dari sebelumnya, dan sejajar dengan katalog pengilang. Perubahan itu banyak dengan baik pulih radikal, pasukan Mitsubishi telah mengubah hud, bumper, gril dan optik. Attrage baharu ini juga menerima spoiler panjang yang menyempurnakan bumbung.

Teknologi

Pembaharuan juga memberi manfaat kepada kokpit dengan evolusi upholsteri, trim dan sisipan. Attrage baharu ini siap dengan sistem multimedia Audio Paparan bersambung-Smartphone dengan skrin sentuh. Pemandu juga dapat menggunakan alatan baharu dengan inskripsi yang dibentangkan agar lebih mudah dibaca. Ia juga dibina dengan peralatan bantuan memandu baharu seperti Pre-Collision Cruise Reduction (FCM) dengan Pengesanan Pejalan Kaki, Lane Change Alert (LDW), Lampu Depan Automatik (AHB) dan kamera gostan.

Enjin

Attrage ini juga memberi kesan positif terhadap penggunaan enjin petrol 3-silinder 1.0L dengan 71hp dan 1.2L dengan 80 hp. Para jurutera mengolah semula gearbox manual 5 kelajuan dan menambah alternator kecekapan tinggi 130A. Kotak gear CVT masih tersedia untuk 1.2L.

Model 2020 ini sudah dijual di Thailand sejak pertengahan bulan lalu. Untuk pasaran ASEAN, Mitsubishi menghasilkan semua model baharu di Kilang Laem Chabang di bandar dengan nama yang sama dari provinsi Chonburi.

Previous post

Honda Akan Melancarkan Kenderaan Semua Elektrik Keduanya Pada 2022

Next post

Lagi Kakitangan Akan Dibersarakan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *