Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Honda Akan Melancarkan Kenderaan Semua Elektrik Keduanya Pada 2022

Adakah Honda Malaysia akan melancarkan EV pertama mereka di Malaysia?

Honda semua elektrik

Pada bulan Oktober tahun ini, Honda telah menganjurkan acara pemanduan kereta elektrik mereka di Amsterdam, di mana pembuat kereta itu mengumumkan bahawa mereka akan menukar kepada elektrik keseluruhan produknya tidak lama lagi. Ini termasuk BEV, model hibrid plug-in dan kereta hibrid.

Sedang Honda mahu semua keretanya bertukar elektrik dalam tempoh tiga tahun akan datang, hanya segelintir mereka akan menjadi kenderaan pelepasan sifar. Daripada enam model Honda akan memperkenalkan, hanya dua akan menjadi elektrik sepenuhnya, yang pertama adalah Honda e, yang dijangka tiba pada tahun 2020 dan akan ada kereta tambahan yang Honda tidak berkongsi apa-apa maklumat selain mengatakan ia akan diumumkan dua tahun kemudian pada tahun 2022.

Fakta Menarik Mengenai Honda e

Pemandu Honda e hanya perlu menggunakan Satu Kawalan Pedal untuk mendapatkan kawalan sepenuhnya terhadap brek regeneratif. Honda e adalah kereta semua elektrik yang dibina khusus pertama untuk pengecasan pantas dan sistem bateri yang disejukkan dengan air. Kereta elektrik ini mempunyai reka bentuk yang mudah dan mengalir yang dapat merangkumi inovasi teknologi terkini. Ia menjadi contoh premium kereta bergaya dengan elemen yang paling diperlukan.

Laporan media baru-baru ini mengatakan bahawa Honda Motor Japan telah berikrar untuk keluar dari enjin diesel dan Honda juga meletakkan program bahan api hidrogennya, ditangguhkan untuk tempoh yang tidak pasti. Ia menyebutkan Katsushi Inoue, presiden Honda Europe, yang berkata, “Mungkin kereta sel bahan api hidrogen akan datang, tetapi itu teknologi untuk era berikutnya. Fokus kami adalah pada kenderaan hibrid dan elektrik sekarang. “

Model elektrik 100% baharu, bukan dari barisan yang sedia ada, akan dilancarkan oleh Honda sebelum 2022. Ia akan menyertai Honda e. Buat masa ini, mustahil untuk mengetahui sama ada ianya SUV atau kenderaan jenis lain.

Rakan kongsi teknologi Honda e

Jenama Jepun ini telah memulakan operasi elektrifikasi sehingga semua modelnya adalah hibrid atau elektrik menjelang 2023. Pengeluar membuat persediaan khususnya dengan menandatangani perkongsian dengan syarikat yang berbeza seperti Evtec (perisian dan pengecas), Hitachi (elektronik), Moixa (perisian pengurusan tenaga ) dan Ubitricity (terminal).

Berapa kosnya

Kenderaan elektrik kecil Honda E akan dilancarkan di Eropah menjelang musim panas 2020 dengan anggaran harga sebanyak USD33,000 (kira-kira RM138,000 sebelum cukai tempatan dan kos penghantaran) dengan pek bateri 35.5-kWh. Dengan permintaan terhadap kereta elektrik yang semakin meningkat di Eropah, Honda telah memilih benua Eropah untuk melancarkan EV padat ini.

Honda e direka agar kecil, mensasarkan penghuni bandar dan spesifikasi prestasi yang dipetik mencerminkan jarak sejauh 200km.

Ia juga model lima pintu, dengan kamera sebagai cermin, sama ada mereka akan tersedia di semua wilayah bergantung kepada peraturan tempatan dan ada cermin pandang belakang digital juga. Lebih menarik adalah hakikat bahawa ia adalah pacuan roda belakang, tidak seperti kebanyakan EV baharu yang lain.


Previous post

Audi Akan Memotong 9,500 Pekerjaan Untuk Membiayai Pengeluaran Kereta Elektrik

Next post

Rangkaian Kereta Kompak Baharu Mitsubishi Bukan Untuk Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *