Berita Auto

Filem Adegan Kejar Mengejar Kereta Terbaik 2019

6 UNDERGROUND

Alfa Romeo pasti bayar banyak wang untuk membintangi filem ini.

Ya, kami telah menunggu adegan kejar mengejar kereta dalam filem untuk menyaingi adegan kejar mengejar kereta dalam filem Ronin selama beberapa tahun sudah. Ronin kepada kami mempunyai adegan kejar mengejar kereta yang sebenar dan adegan kejar mengejar kereta yang menunjukkan dinamik ‘sebenar’ sesebuah kereta di pasaran.

Ya, terdapat beberapa filem kereta yang hebat seperti ‘Fast & Furious’ dan ‘Hobbs and Shaw’ baru-baru ini tetapi kita tahu bahawa aksi memandu di kedua-dua filem ini tidak manasabah dengan kelajuan dan sudut yang agak mustahil dalam pemanduan sebenar.

Kami menonton ‘6 Undergound’ dan filem itu dibuka dengan adegan kejar mengejar kereta selepas 5 minit selama lebih kurang 15 minit dengan kereta hero hijau limau Alfa Guilia Quadrifoglio dikejar oleh geng jahat dalam pelbagai kereta termasuk BMW, Maserati dan motosikal Triumph di sekitar jalan-jalan sempit Florence, Itali.

Ada juga 3 model Alfa Romeo Giulia Ti Diesel yang digunakan dalam pembikinan filem ini dan merekalah yang paling teruk kena hentam semasa urutan aksi filem ini.

Ini adalah filem MESTI tonton untuk peminat kereta dan juga pencinta thriller aksi. Diarahkan oleh Michael Bay, ini bukan dengan apa cara sekalipun filem bajet yang rendah di Netflix memandangkan kereta-kereta yang musnahkan dan adegan aksi bukan calang-calang.

Filem thriller aksi Amerika terakhir tahun 2019 diarahkan oleh Michael Bay dan ditulis oleh Paul Wernick dan Rhett Reese telah mendapat tempat teratas di Asia untuk filem Netflix dan popularitinya dijangka meningkat sebagai pengkritik filem di seluruh rantau ini semua memberikannya thumbs up.

Adegan kejar mengejar kereta lebih 20 minit berterusan dalam filem USD150 juta ini memusnahkan 27 kenderaan. Terdapat 20 kereta dari BMW, Mercedes, Infiniti dan juga Chrysler jahanam dan 2 motosikal lebur dan 4 Vespa telah hancur.

Kenderaan yang digunakan orang jahat: 2 Infinity Q30s, 2 BMW M5s, 2 Audi A7s, 2 Mercedes C63 AMG Estates, 1 Audi TT, 1 Maserati Quattro, 4 VW Amaroks, 2 Chevy Suburban V8s, 3 Chevy Tahoes, 1 Subaru WRX, 1 VW R32 dan 2 Triumph Speed Triples.

Jumlah keseluruhan kenderaan yang digunakan: Lebih daripada 750 kenderaan yang digunakan sebagai latar belakang yang tidak jelas dan untuk pemusnahan spesifik tertentu dalam urutan aksi. Sekurang-kurangnya 75 kereta itu adalah kenderaan Itali vintaj dan terdapat lebih 40 skuter yang terlibat dalam adegan kejar mengejar, termasuk Vespa, Aprilia dan Piaggio. Pengeluaran filem ini mengunakan 60,000 liter bahan api, 336 liter minyak motor dan 288 tayar.Dan sudah tentu terdapat banyak kerosakan di sepanjang jalan untuk penjaja jalanan, restoran luaran, tiang bangunan, tumbuh-tumbuhan dan sebagainya. 

6 Underground turut memaparkan beberapa stunt yang luar biasa oleh Storror, yang telah melakukan parkour selama lebih dari 13 tahun.

Ada adegan di Florence, Itali, di mana pengasas Storror, Drew Taylor dan Benjamin Cave berlari 480 langkah di sebelah Duomo yang terkenal (kira-kira 500 kaki tinggi) di Florence, Itali.

Mereka adalah orang pertama yang pernah berlari di sisi katedral dan melakukannya kira-kira 20 kali.

Plot filem ini tidak akan dikongsi oleh kami kerana anda perlu menontonnya untuk menghargai jalan cerita yang kepada kami bukanlah yang paling menarik, tetapi selain daripada adegan mengejar kereta tanpa henti, ini adalah satu-satunya filem aksi yang setaraf Transformers dan francais Fast & Furious untuk aksi tanpa henti hujung kerusi anda termasuk watak-watak hero wanita.

Peminat kereta Malaysia dan ASEAN akan dapat melihat semua kereta yang dihentam dalam filem ini dan mereka yang memiliki kereta yang sama akan dapat mengaitkan kelajuan dan dinamik kereta kerana mereka berlumba di sepanjang jalan-jalan sempit Florence.

Tonton dan nikmati filem ini dan seperti kami, anda pasti mahu menontonnya berkali-kali.

Previous post

Kit Badan Liberty Walk Ini Berharga Lebih RM300,000

Next post

Barisan Kenderaan Mitsubishi di Tokyo Auto Salon 2020

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *