Gaya Hidup

Definisi Seorang Peminat Kereta

Gambar ini saja sudah cukup jelas. Seorang pencinta kereta sejati pasti akan berada di bawah hud keretanya apabila sayangnya merayu.
Peminat kereta

Sepanjang kerjaya kami, kami bertemu dengan ramai yang memandu kereta-kereta yang terbaik dan kemudian ada pula mereka yang memandu kereta yang ‘hanya mereka sendiri fikir ianya terbaik’. Tetapi, siapalah kita untuk menilai.

Walau bagaimanapun, kami rasa sudah tiba masanya untuk kami cuba menjelaskan apa yang KAMI fikir mentakrifkan seseorang sebagai peminat kereta sebenar. Seorang ‘Gila Kereta’. Seorang ‘petrol-head’. Seseorang yang mempunyai ‘petrol mengalir dalam urat saraf mereka’. Seorang ‘kakimoto’.

Pertama sekali, kami percaya bahawa kami pun adalah kakimoto dan inilah sebabnya kami telah melakukan pekerjaan ini selama lebih daripada dua puluh tahun dan tidak ada satu hari pun yang kami berasa kesal dengan pilihan kami.

Dengan itu, mari kita lihat kepada beberapa perkara penting seorang yang ‘gila’ kereta perlu ada. Tersenarai di bawah adalah 18 (lapan belas) titik awal penting yang perlu disemadikan jika anda ingin menatang gelaran peminat kereta.

  1. Telah membaca majalah kereta sejak kecil dan lebih membaca www.dsf.my dan atau gohedgostan.com kebelakangan ini.
  2. Seseorang yang membaca banyak laman web kereta yang mungkin dan tidak mempercayai hanya satu sumber maklumat automotif.
  3. Seseorang yang pada satu masa dalam kehidupan automotif mereka membeli sebuah kereta lama, tidak semestinya sebuah klasik, asalkan ianya kereta lama, malah Proton Wira lama pun boleh dan menghabiskan masa pergi dari bengkel ke bengkel untuk mendapatkan keretanya kepada tahap yang mereka berpuas hati.
  4. Seseorang yang sanggup ke tapak kereta buang untuk mencari bahagian terpakai.
  5. Seseorang yang belajar tentang kereta mereka dan sanggup menggunakan tangan mereka sendiri.
  6. Seseorang yang mencuci keretanya sendiri, dengan menggunakan bilangan kain yang betul untuk pelbagai bahagian kereta mereka.
  7. Seseorang yang telah membeli beberapa … tidak perlu banyak … perkakas untuk membaiki kereta mereka.
  8. Seseorang yang mempunyai satu set kabel jumper yang betul (bukan yang dibeli di supermarket atau hypermarket). Set yang dibeli dari kedai alat ganti kereta.
  9. Seseorang yang berusaha sendiri untuk memeriksa tahap pelincirnya sekali-sekala.
  10. Seseorang yang biasa makan, lebih daripada tiga kali, dengan mekanik kepercayaan mereka.
  11. Seseorang yang mempunyai nombor telefon pemandu trak tunda yang dipercayai di dalam telefon bimbitnya.
  12. Seseorang yang mempunyai nombor telefon mekanik yang dipercayai di dalam telefon bimbitnya.
  13. Seseorang yang sentiasa berpaling semula untuk melihat kereta yang dipakirnya sekurang-kurangnya sekali sebelum pergi.
  14. Seseorang yang telah menceritakan kisah tentang pemulihan kereta mereka sekurang-kurangnya kepada tiga orang yang berbeza selain teman wanitanya atau isteri dan anak-anaknya.
  15. Seseorang yang percaya bahawa kereta mereka memerlukan nama.
  16. Seseorang yang tidak dengan sengaja membenarkan sesiapa bersandar pada kereta mereka.
  17. Seseorang yang tidak boleh dengan mudah membiarkan kawan baik mereka memandu kereta mereka. Akan sentiasa ragu-ragu untuk membolehkan pemandu lain mengawal kereta mereka.
  18. Akhir sekali, sesiapa sahaja yang mempunyai wang dan memiliki armada kereta besar atau kereta klasik kustom atau klasik moden hebat hanya bermakna yang anda hanya mempunyai wang dan mahu menyertai kelab yang agak eksklusif ini dengan ahli sebenar yang luka tangan kerana mengorek dan mencari di tapak kereta buang, lepuh tangan menggilap kereta mereka sendiri dan sanggup kelaparan untuk berjimat untuk membeli alat-ganti. Jangan fikir yang anda adalah peminat kereta sejati. 

Ambil perhatian. Kelab ini sangat eksklusif, penyertaan adalah percuma dan anda tidak boleh mengiklankan keahlian anda. Anda perlu berusaha untuk mendapatkannya sama seperti kita semua.

Terbuka kepada kaum hawa juga kerana kami tahu dan kenal dengan beberapa pemilik kereta wanita yang jauh lebih layak berbanding peminat kereta lelaki yang sendiri mengelar diri mereka peminat kereta.

Previous post

DSFGG Vidcast S01E10 Cuba Try Porsche Macan 2019

Next post

Yamaha Lagenda 115Z GP Edition - RM5,580

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *