Sukan

Permulaan Musim Debut Yang Menggalakkan Formula E Porsche

Tempat kedua adalah kedudukan yang kuat untuk pemandu Porsche André Lotterer (D) pada musim pembukaan Kejohanan Formula E ABB FIA 2019/2020 pada hari Jumaat dan pengalaman berharga yang dikumpulkan dalam perlumbaan Diriyah E-Prix yang kedua adalah secara keseluruhan, debut yang menggalakkan untuk Porsche dalam siri perlumbaan elektrik sepenuhnya.

Setelah habis di podium pada hari sebelumnya, Lotterer pada mulanya menyeberangi garisan penamat di tempat keenam pada akhir perlumbaan kedua di litar 2.494 kilometer berhampiran ibu negara Arab Saudi, Riyadh. Dia lebih dari tiga saat di belakang pemenang perlumbaan Alexander Sims (D, BMW). Walau bagaimanapun, dia menerima hukuman penalti kerana memotong pada permulaan tempoh kereta keselamatan. Lotterer gagal melihat bendera kuning ketika dia memotong kereta lain yang mengalami masalah teknikal. Setelah memulakan perlumbaan dari tempat kesepuluh, pemandu Jerman diturunkan ke kedudukan terakhir ke-14. Rakan sepasukan Lotterer, Neel Jani (CH) naik lima kedudukan ke-18 di grid untuk tempat ke-13.

Formula E Fanboost menyaksikan peminat mengundi Lotterer ke lima teratas pada kedua-dua hari. Ini memberikan pemandu Porsche dengan 100 kJ tenaga tambahan dalam setiap perlumbaan. Dengan dua perlumbaan daripada 14 sekarang lengkap, Lotterer keenam dalam kejuaraan pemandu dengan 18 mata. Pasukan TAG Heuer Porsche Formula E juga berada di tempat keenam dalam kedudukan pasukan. Perlumbaan ketiga musim ini dijadualkan berlangsung pada 18 Januari di Santiago de Chile.

Previous post

Renault Megane R.S. Trophy-R Kereta FWD Terpantas di Suzuka

Next post

Tawaran Kerusi Kereta Kanak-Kanak Bersubsidi dari BMW Malaysia, Safe ‘n Sound Dan Childline Foundation

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *