Berita Auto

Volvo S60 2019 Habis Dijual Hanya Beberapa Minggu Selepas Pelancaran

Hanya beberapa minggu selepas pelancarannya, kini semua sedan sukan S60 baru habis dijual. Kesemua unit telah diimport sepenuhnya dan sekarang pembeli Malaysia perlu mengambil versi tempatan yang sama seperti unit yang diimport dari kilangnya di Amerika.

Jadi, kenapa permintaan Volvo S60 baharu ini melebihi pesanan untuk pesaing terdekatnya seperti Volkswagen Arteon (dianggarkan RM290k) dan Audi A5 Sportback (harga jualan ialah RM338,878) yang mempunyai jualan sasaran yang sama harga. 

Kuasa. S60 ini mempunyai keluaran sistem sebanyak 407 hp pada 5,700 rpm dan 640 Nm dari 1,200 hingga 5,400 rpm. Terima kasih kepada transmisi automatik lapan kelajuan dan AWD, sedan mempunyai keupayaan untuk pecut dari 0 hingga 100 km / j dalam 4.4 saat dan mencapai kelajuan tertinggi 250 km / j.

Kemudian terdapat kesedaran yang semakin meningkat dengan rakyat Malaysia sekarang ketika Volvo Cars di Malaysia memperluas jangkauannya dengan bilik pameran baharu yang dibuka dengan penuh perkhidmatan selepas jualan.

Akhir sekali, penampilan yang baik dan rebiu hebat dari seluruh dunia. S60 ini mendapat sambutan hangat dari semua platform media di seluruh dunia. Ia adalah sedan sukan yang harus dimiliki sekarang malah pesaing-pesaing Jerman semakin bimbang dengan harga yang diminta dipadankan dengan senarai panjang spesifikasinya.

Powertrain Hibrid Elektrik

Enjin all-wheel-drive T8 Twin hibrid powertrain, gabungan enjin petrol 303hp dengan motor elektrik 87hp untuk output jumlah 390hp. Prestasinya elektrik, dengan 0-62bsj dalam hanya 4.6 saat.

Bateri 11.8kWh Enjin T8 Twin menyediakan rangkaian elektrik sahaja sehingga 36 batu, dengan pelepasan CO2 dari hanya 39g / km. Ekonomi bahan bakar (pada kitaran gabungan WLTP) adalah sehingga 176.5mpg.

Enjin T8 Twin menggunakan enjin petrol Volvo Drive-E dan transmisi automatik lapan kelajuan.

S60 Dalam Konteks

S60 membawa semua keupayaan dinamik, teknologi pecah-tanah dan reka bentuk Scandinavia yang menarik dari model terbaru syarikat itu kepada segmen saloon saiz pertengahan premium.

Ia dibina di kilang baharu Volvo, Charleston di South Carolina, Amerika Syarikat, di platform SPA Volvo (Senibina Produk Skalable), yang juga menyokong pemenang anugerah S90, V60, V90, XC60 dan XC90 . Ia adalah Volvo moden pertama yang dijual tanpa enjin diesel, menandakan komitmen syarikat yang terkemuka di industri untuk elektrifikasi dan masa depan jangka panjang di luar enjin pembakaran tradisional. Seperti yang anda harapkan daripada Volvo, ia juga menawarkan teknologi perlindungan penghuni dan perlindungan perlanggaran.


Previous post

Castrol Anjur 'Hari Mekanik Malaysia'

Next post

MINI John Cooper Works GP 2020 Boleh Cecah 265 km/j

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *