Anugerah / VOTY / Pameran Motor

Persiapan Mooneyes Yokohama Hot Rod Show Hari Pertama

Ini rupanya persiapan di belakang tabir Mooneyes Yokohama Hot Rod Show

Ini adalah kali pertama kami menghadiri Pameran Hot Rod Jepun yang telah dianjurkan setiap tahun sejak 28 tahun yang lalu.

Dianjurkan oleh  MOONEYES Japan, ini adalah pameran kereta & motosikal indoor terbesar di Jepun. Pameran Hot Rod dan Custom Bike ini menarik perhatian bukan sahaja di Jepun tetapi di seluruh dunia. Di samping itu, pembina dan kenderaan yang dihasilkan luar negara mereka datang ke Jepun sebagai tetamu dan acara ini penuh dengan projek-projek yang menyeronokkan seperti swap meet, live band, dan pertandingan cat yang boleh anda nikmati sepanjang hari. Terdapat juga edisi khas Hot Wheels di mana edisi terhad kereta Hot Wheels  menukar tangan sehingga RM1,200 sebiji.

Pameran ini tidak mendapat liputan media Malaysia kerana kereta dan motosikal dan pemilik jenama tidak mengambil bahagian dalam pameran menarik ini dan media Malaysia tidak dijemput.

Pameran pembina Hot Rod dan Custom Bike ini menawarkan tetamu dan pembina dari seluruh dunia termasuk swap meet dan ruang vendor, live band, pertandingan cat, pin-stripers dan gear yang boleh dipakai untuk bikers dan peminat.

YOKOHAMA HOT ROD CUSTOM SHOW 2019, acara tahunan yang ke 28 adalah hanya untuk SATU hari, ya, hanya satu hari iaitu 1 Disember (Ahad) di pusat pameran Pacifico Yokohama betul-betul di depan Waterfront Yokohama.

Harga tiket adalah 3,800 yen, lebih kurang USD35.00 atau RM145.00.

Mungkin sedikit mahal tetapi kami fikir ia berbaloi jika anda suka kereta klasik, Hot Rod dan Custom Bike.

Plus, there are plenty of collectables all under one roof. So, if you are already in Japan, and a train station away, try and visit this show tomorrow (Sunday) and make sure you visit the booth. It’s a Malaysian concern.

Tambahan, terdapat banyak barang-barang pengumpul di bawah satu bumbung. Oleh itu, jika anda sudah berada di Jepun dan hanya satu stesen keretapi jauh, cubalah jenguk-jenguk pameran ini esok (Ahad) dan pastikan anda melawat tapak Art Of Speed . Ya, Malaysia Represent!


Previous post

Anda Pandai Tengok Enjin?

Next post

Pelumba Wanita Cipta Sejarah

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *