Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Jeep Wrangler Dapat Kuasa Diesel

Kenapakah kami berkongsi berita ini dengan anda apabila Jeep secara rasmi tidak lagi dijual di Malaysia? Ya, Jeep di Malaysia berhenti beroperasi lebih kurang 2 tahun dan semua pelanggannya diservis oleh bengkel Tiger Shogi di Glenmarie.

Jeep Wrangler diesel

Well, tunggulah. Dalam beberapa bulan anda akan melihat bilik pameran Jeep yang baharu dan dengan barisan terkini Jeep yang dijual dengan jaminan penuh. Ini akan menjadi kelahiran semula Jeep dan kami akan berkongsi lebih banyak maklumat tidak lama lagi.

Sementara itu, Jeep telah mengumumkan bahawa ia menambah enjin 3.0 liter EcoDiesel V6 untuk Wrangler. Dinilai dengan 263ps dan tork 600Nm, unit enam silinder dikendalikan oleh transmisi automatik 8-kelajuan TorqueFlite 8HP75.

Generasi ketiga turbocharged V6 ini menyampaikan peningkatan tork dan kuasa kuda, bersama-sama dengan peningkatan ekonomi bahan bakar dan tahap NVH.

Jeep telah melaksanakan beberapa perubahan kepada unit untuk mencapai ini, termasuk pengenalan turbocharger yang disejukkan dengan turbo yang berbeza dengan turbin geometri yang berbeza (VGT) dan port pengambilan kepala silinder yang direka bentuk semula dengan keupayaan aliran yang lebih tinggi yang meningkatkan pusaran dan aliran, untuk meningkatkan prestasi dan ekonomi bahan api.

Reka bentuk sistem EGR telah dikemaskinikan kepada sistem gelung dwi (tekanan rendah dan tinggi). Sistem peredaran tekanan rendah yang ditambah menarik gas selepas penapis zarah diesel, sekali gus meminimumkan kehilangan tenaga turbocharger.

EcoDiesel 3-liter menggunakan dual camshafts overhead dengan empat injap setiap silinder dan sudut 60 ° di antara bank silinder. Blok itu diselaputi dengan besi grafit yang dipadatkan, yang memberikan kekuatan untuk meredam getaran, tetapi lebih ringan daripada besi tuang kelabu. Bedplate besi grafit yang dipadatkan menambah kekakuan kepada blok.

Dihidupkan untuk pergeseran RPM yang rendah dan untuk kedua-dua keupayaan atas dan luar jalan, gear baru 8 kelajuan dilengkapi dengan lebih daripada 40 peta peralihan individu untuk mengoptimumkan mata peralihan untuk ekonomi bahan bakar, prestasi dan 4 × 4 keupayaan.

Jeep Wrangler serba baharu 2018 menyampaikan kelebihan keupayaan off-road legenda dua sistem 4 × 4 yang maju, dan buat kali pertama dalam sejarah Wrangler, kes pemindahan dua kelajuan dengan pemanduan empat roda sepenuh masa dan 2.72: 1 nisbah gear rendah yang boleh didapati di model Sahara. Selec-Trac baru ini mempunyai dua kelajuan kes pemindahan yang intuitif dan membolehkan pemandu memasangnya dan melupakannya, sambil terus menghantar kuasa ke roda depan dan belakang.

Sistem Command-Trac 4 × 4 mempunyai kes pemindahan dua kelajuan dengan nisbah gear rendah jarak 2.72: 1, dan galas depan dan belakang Dana pepejal generasi baharu dengan nisbah gandar belakang 3.45.


Previous post

Legend Race Cars Akan Ke ... Gopeng Perak

Next post

6 Sebab Mengapa Pemegang AP BAHARU Menghadapi Kesukaran Menjual Stok Mereka

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *