Konsep / Lakaran / Intipan

Kita Kongsi Gambar Intip Mercedes-Benz GLA 2021

Kelihatan Lebih Macam SUV

Mercedes-Benz GLA 2021

Mercedes-Benz akhirnya membenarkan kami melihat gambar-gambar SUV GLA yang akan dilancarkan. GLA Mercedes-Benz 2021 ini mungkin akan diumumkan pada awal tahun 2020 dengan pengenalan Malaysia pada suku ketiga tahun 2020.

Dari gambar-gambar ini, anda dapat melihat bahawa GLA generasi akan datang lebih tinggi dan lebih seperti-SUV berbanding model semasa. GLA baharu ini akan dibina di kilang kereta kompak Mercedes di Rastatt, Jerman.

Walaupun arah reka bentuk telah berubah, GLA baharu ini masih akan meminjam banyak dari adik A-Kelasnya. Oleh itu, bersiap sedia untuk kabin moden A-Class dan skrin seperti telefon pintar berkembar.

Mercedes telah meningkatkan ketinggian tunggangannya supaya GLA ini kelihatan lebih seperti SUV dan bukannya hot hatch dengan roda besar seperti model popular semasa.

Reka bentuk hatchback yang lebih tinggi ini akan nampak menarik kepada pembeli yang lebih tua yang menghargai kenderaan yang senang keluar masuk, tetapi tidak mencari SUV besar seperti SUV GLC dan GLE.

GLA baharu ini akan berenjin turbo-4 silinder, transmisi dwi-klac, dan pacuan semua roda Mercedes-Benz. Pilihan hibrid plug-in kemungkinan akan ditawarkan pada masa akan datang dan mungkin ada versi AMG untuk beberapa pembeli. 

Bahagian Mercedes-AMG akan mula dengan GLA35 yang baharu dengan 302 kuasa kuda dan AMG GLA45 dengan kemungkinan 416bhp yang mungkin akan turut bdatang ke bilik pameran.

Segmen kereta padat telah sangat menguntungkan Mercedes-Benz di seluruh dunia. Di seluruh dunia, Mercedes-Benz menjual lebih daripada 609,000 unit Mercedes-Benz kompak pada tahun 2018, hampir 25 peratus daripada jualan jenama dan bilangannya pada 2019 mungkin akan melebihi itu kerana A-Class yang baharu membuka pasaran baharu yang menyaksikan peningkatan jualan. Namun, Malaysia tidak akan menikmati kejayaan jualan beberapa tahun kebelakangan kerana Dasar Automotif Kebangsaan (NAP) pada 2019 telah membalikkan insentif cukai Kenderaan efisien Tenaga (EEV) yang meningkatkan jualan Mercedes-Benz Malaysia hampir dua kali ganda pada tahun lepas.

Previous post

Maserati Samaran Baharu Dilihat Di Modena Dengan Enjin 100% Maserati.

Next post

Ada Nilaikah Jaminan Kereta Baharu Anda?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *