Kemalangan / Rosak / Recall

Cadillac Coupe DeVille Tergores Ketika Mendaki Bukit Genting

Nasi baik tidak ada yang cedera.

Cadillac Coupe DeVille

Cadillac Coupe DeVille yang cantik ini dari Thailand rosak di jalan naik Genting Highland. Terkenal dengan pelumba hujung minggu dan youtubers menunjukkan skil memandu mereka, jalan raya ini sudah melihat banyak kecelakaan dan anda boleh kira sekurang-kurangnya satu seminggu secara purata.

Sekarang terkena pula pelancong Amerika klasik ini dan nasib baik kerosakan itu tidaklah teruk sangat, hanya tergores di tepi sepanjang jalan. 

Yang pentingnya, pemandu dan penumpang ok. Tanda papan boleh diganti dan dipasang semula dan bebendul jalan yang rosak boleh diperbaiki.

SEJARAH Cadillac DeVille ini. Ianya adalah kereta mewah bersaiz penuh yang dihasilkan dari tahun 1958 hingga 2005 dengan model tahun 1959-2005.

Cadillac DeVille ini pada asalnya adalah tahap trim dan kemudian model berasingan telah dihasilkan oleh Cadillac. Kereta pertama yang menanggung namanya ialah Coupe de Ville 1949, sebuah gaya hardtop dua pintu tanpa tunggul dengan tahap trim prestij atas Coupe Series 62. Model terakhir rasmi yang dikenali sebagai DeVille ialah Cadillac DeVille 2005, sebuah sedan bersaiz penuh, kereta terbesar dalam rangkaian model Cadillac pada masa itu. Tahun seterusnya, DeVille secara rasmi dinamakan semula sebagai DTS Cadillac.

Generasi pertama Cadillac DeVille bertahan dari tahun 1959 hingga 1960, dengan ekor tajam dengan dua lampu ala peluru di belakang . Ini dipadankan dengan bumbung yang tersendiri, panel kecantikan penutup dek dan corak gril seperti permata. DeVille generasi pertama mempunyai enjin 6.4 liter berkapasiti 325 kuasa kuda, ditambah papan nama skrip yang terletak di belakang. Ia datang dengan standard stereng kuasa, brek kuasa, lampu tambahan, transmisi automatik, cakera roda, wiper dua kelajuan, cermin pandang belakang di luar, tingkap kuasa, tempat duduk kuasa dua arah, dan cermin solek. Ia datang dengan empat atau enam tingkap.


Previous post

Nilai Proton X70 Terpakai 11 Bulan Kemudian

Next post

Nissan Almera Masuk Pasaran Thailand - Harga dari RM68k

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *