Konsep / Lakaran / Intipan

BMW X8 Konsep Akan Menjadi Kenyataan

Pengurusan BMW telah meluluskan pengeluarannya.

Satu lagi BMW pengembara semua baharu. Barisan crossover dan SUV BMW akan dilengkapi dengan satu lagi model: mungkin model yang lebih mewah dan lebih mahal daripada X7 yang baru dikeluarkan. Dikabarkan akan diberi nama dalaman G09, konsep X8 ini akan mengambil masa perjalanan berbulan-bulan bahkan mungkin bertahun-tahun.

Model baru ini disasarkan kepada pelanggan yang suka X7 baharu, tetapi bersedia untuk mengorbankan barisan ketiga tempat duduk dan jumlah boot untuk siluet yang lebih bergaya, dengan bumbung yang miring dengan gaya baru BMW X6 yang popular.

Projek itu telah mendapat kelulusan daripada pengurusan BMW dan dijangka akan bersedia untuk ditontonkan di hadapan umum pada awal tahun 2021, mungkin di Geneva Motor Show.

X8 baru ini akan menjadi varian yang lebih mahal dan lebih mewah dari X7. Terdapat kemungkinan bahawa ia akan menerima enjin yang lebih kuat berbanding X7. Ia kemungkinan besar akan mendapat enjin V8 biturbo 4.4 liter dengan hibrid plug-in.

Direka untuk menjadi saingan Audi Q8, X8 ini juga akan menyertai seluruh kereta M, crossover dan SUV BMW dengan kuasa yang cukup untuk mencabar semua Porsche Cayenne Coupe baharu, coupe crossover Bentley baharu dan mungkin juga Lamborghini Urus.

Khabar angin SUV Ferrari adalah sasaran seterusnya di mana ianya kini sedang dibangunkan di bawah nama ‘Purosangue’ (dalam bahasa Itali bermaksud “torugbred” atau “darah tulen”). Crossover ini duduk di atas platform GT enjin hadapan baharu yang juga akan menyokong beberapa Grand Tourer Ferrari konvensional dan berkemungkinan akan tiba pada tahun 2022.

Ferrari Purosangue akan menyembunyikan enjin yang dipasang di hadapan yang akan berada di belakang roda, dan gearbox dual-clutch akan berada di belakang. Mengenai enjin apa yang akan digunakan oleh Ferrari, terlalu awal untuk disebutkan, tetapi khabar di internet ianya mungkin sistem hibrid dengan satu atau dua motor elektrik untuk tork tambahan dan pengagihan berat badan yang lebih baik.

Previous post

Toyota Eco Youth Edisi ke-19 Berjaya

Next post

Pandu Kereta Perodua Anda di Litar Sepang Hujung Minggu Ini

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *