Sukan

Auto Bavaria MINI Ride – Acara Hibrid – Basikal – Hibrid Pertama Pernah Dianjurkan

Hibrid yang digunakan ialah Mini Countryman Plug-In Hibrid baharu.

Tujuan acara ini adalah untuk memberi pemilik Mini semasa dan yang berpotensi dengan salah satu pengalaman Mini Countryman Plug-In Hibrid yang unik. Dianjurkan bersama oleh Auto Bavaria, Mini dan Motorrad. Auto Bavaria MINI Ride ini adalah acara persendirian dan hanya dengan undangan saja. Para peserta berbasikal dengan sokongan Mini Countryman Plug-In Hibrid, sama seperti perlumbaan basikal pelbagai peringkat antarabangsa.

Acara bermula sebelum matahari terbit dengan para peserta berkumpul di kedai pameran Auto Bavaria di seluruh Lembah Klang dan memulakan perjalanan mereka memandu Mini Countryman Plug-In Hibrid dengan basikal peribadi mereka dipasang di bahagian atas SAV premium ke lokasi permulaan berbasikal di Plaza Batai, Damansara Heights.

Pemanduan bandar itu memberi peluang peserta menikmati Mini Countryman Plug-In Hibrid itu.

Di lokasi permulaan berbasikal, peserta MINI Ride dihidang dengan buah-buahan, jus dan bar tenaga sebelum menunggang basikal.

Para peserta berbasikal dari Plaza Batai ke kafe Yellow Brick Road TTDI di mana para peserta menikmati makan tengah hari, sebelum sekali lagi memandu MINI Countryman Plug-In Hibrid kembali ke bilik pameran Auto Bavaria.

Antara ciri Mini Countryman Plug-In Hibrid yang ditekankan hari itu ialah keramahan-penggunanya dalam memasang dan membawa basikal serta keupayaannya menyediakan ruang kargo untuk membawa semua peralatan untuk berbasikal.

MINI Countryman Plug-In Hibrid memanfaatkan kuasa elektrik, sambungan dan kehadiran warisan Mini untuk menyampaikan pengalaman memandu yang menawan. Zap ke tempat berkerja secara elektrik dan cabut dari bandar pada hujung minggu dengan jarak memandu elektrik sehingga 42km dan jarak memandu keseluruhan sehingga 500km dengan tangki penuh, tidak ada had ke mana MINI Countryman Plug-In Hibrid boleh pergi.

SAV premium kompak ini dikuasakan oleh bateri litium-teknologi tinggi yang diuruskan pada suhu operasi optimum dengan sistem penyejukan canggih yang melampaui keluaran dan hayat perkhidmatannya dan boleh diisi semula dengan menggunakan soket rumah 230 volt konvensional atau titik pengecasan kereta elektrik khas. Port pengecasan terletak di belakang kepak pada bahagian depan kiri kenderaan.

Auto Bavaria akan menganjurkan lebih banyak Mini Ride dalam beberapa bulan yang akan datang. Untuk mengambil bahagian dalam acara unik ini, sila lawati bilik pameran Auto Bavaria terdekat, di mana anda boleh mengetahui lebih lanjut mengenai acara Mini Ride serta mengenali MINI Countryman Plug-In Hibrid dengan lebih baik.

Previous post

Set Kereta Rali Lego Technic Top Gear Diperkenalkan - RM540

Next post

Volvo Buses, Technology Depository Agency (TDA) dan Prasarana Anjur Persidangan Transit Bas Laju Di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *