Uncategorized

Audi S8 Baharu – Sebuah Sedan Mewah Yang Laju Betul

Audi S8 2020 baru saja dilancarkan secara rasmi, dua tahun selepas pembuat kereta ini memperkenalkan A8 generasi keempatnya.

Audi S8 Baharu

Sebagai penanda aras dalam model linuep S, S8 mempunyai enjin biturbo V8 4.0-liter, 571 PS dan 800 Nm tork. Ini membolehkan sedan besar ini memecut dari 0 hingga 100 km / j dalam 3.8 saat dan mencapai kelajuan tertinggi 250 km / j.

Menurut Audi, tong silinder berjajar besi dalam kotak engkol aluminium mengurangkan geseran untuk pergerakkan lancar sementara flap ekzos digerakkan secara automatik untuk menghasilkan bunyi yang mengagumkan.

Menyokong V8 ini ialah sistem hibrid ringan (MHEV) Audi yang terdiri daripada starter alternator 48 volt dan pek bateri lithium-ion. Audi berkata sistem itu membantu mengurangkan penggunaan bahan api sehingga 0.8 liter setiap 100 kilometer dan membolehkan coasting dengan enjin dimatikan.

S8 baru datang standard dengan penggantungan aktif ramalan yang boleh mengangkat atau menekan setiap roda secara berasingan melalui penggerak elektromekanikal untuk mengurangkan pitch atau roll semasa pecutan atau brek. Suspensi ini berfungsi dengan kamera depan yang mengesan permukaan jalan yang lebih besar.

Di samping itu, sistem penggantungan juga boleh menaikkan badan kereta sebanyak 50 mm apabila pemegang pintu digerakkan, menjadikan keluar masuk kereta lebih mudah dan lebih selesa. Juga dilengkapi sebagai standard adalah stereng semua roda dan sport differential.

Pelanggan mempunyai pilihan untuk memilih cakera brek berprestasi tinggi yang diperbuat daripada gentian serat karbon yang berukuran 420 mm di gandar depan dan 370 mm pada gandar belakang. Sistem brek seramik adalah 9.6 kg lebih ringan daripada cakera besi tuang piawai, manakala setiap caliper depan mempunyai sepuluh piston. Ya, 10.

Bagi reka bentuk, butiran mengenai bumper depan, siling sisi dan kotak cermin luaran serta kedua-dua tailpipe ekzos kembar S-typical menggariskan watak sporty S8.

Terdapat banyak pilihan, termasuk pakej gaya hitam, lampu LED matriks HD dengan lampu laser Audi dan lampu belakang OLED, serta roda sehingga diameter 21 inci.

Di dalam, inlay bahagian atas diperbuat daripada Vektor Karbon dengan kesan mendalam 3D khas dan di bawahnya, lapisan aluminium matte gelap. S8 datang standard dengan tempat duduk kontur yang dilengkapi dengan pelarasan kuasa, penyokong sisi laras pneumatik dan pemanasan tiga peringkat berasingan bagi setiap kerusi.

Dari segi keselamatan, Audi menyediakan 38 sistem bantuan pemandu yang dibahagikan kepada pakej City dan Tour. Yang terakhir menggabungkan fungsi kawalan pelayaran adaptif, bantuan jem lalu lintas dan pelacakan lorong. Sempena dengan kecekapan ramalan yang membantu, pelayaran penyesuaian membantu brek dan mempercepatkan kenderaan dalam jangkaan keadaan yang akan datang.

Di dalam pakej bantuan City, pra-rasa sisi Audi bergabung dengan sistem pra-rasa hadapan dan pra-rasa belakang sebelum membuat pra-rasa 360 °.

Otak di belakang sistem bantuan pemandu adalah unit pemprosesan prestasi tinggi yang disebut zFAS. Ia secara berterusan mengira model yang berbeza dari persekitaran kenderaan berdasarkan data yang disediakan oleh sensor. Dengan perlengkapan penuh terdapat lima sensor radar, enam kamera, dua sensor ultrasound dan pengimbas laser.

Previous post

Ford Mustang Elektrik Dilancarkan Di SEMA

Next post

Motosikal Aston Martin AMB 001 Dengan Harga RM495k Dilancarkan Di EICMA

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *