Berita Auto

Abarth 595 Pista Dengan 165 hp Mungkin Tiba Di Malaysia

Bilakah kali terakhir anda melihat Abarth baharu atau FIAT di Malaysia?

Berita penggabungan FCA dan PCA Groupe mungkin membawa kembali jenama FIAT ke pantai kami setelah hilang hampir 16 tahun.

Ya, sejak, Torino Motors tutup kedai sekitar 15 tahun yang lalu, belum ada FIAT resmi atau model ABARTH yang dijual di sini. Ya, bilik pameran AP pasaran kelabu adalah FIAT yang ganjil dan juga model ABARTH untuk dijual tetapi tanpa jaminan dan selepas jualan jenama tersebut amat dirindui.

Kini datang edisi khas Abarth 595 Pista ini. Dengan sebuah enjin baharu dan turbin Garrett yang menyampaikan 165 hp, ia dilengkapi dengan ekzos Record Monza Active ikonik dan suspensi belakang Koni dengan teknologi FSD (Frequency Selective Redamping) yang meningkatkan prestasi panduan dengan menawarkan cengkaman-jalan, pengendalian, dan kestabilan yang lebih baik dan lebih selamat.

Turbocharger baharu yang besar dengan nisbah mampatan geometrik dikurangkan dari 9.8: 1 hingga 9: 1 mengoptimumkan suhu dalam kebuk pembakaran pada tekanan yang sama, dan membolehkan tork puncak (230 Nm) dapat dicapai pada rpm yang lebih rendah (2250), manakala kuasa teratas disampaikan di rev atas. Kelajuan tertinggi (218 km / j) dan, di atas semua, meningkatkan pecutan. Dalam gear kelima, Pista baru memecut dari 80 hingga 120 km / j dalam 7.8 saat.

Dengan butang “Sport” tork, power steering dan throttle bertambah baik.

Sistem brek adalah khusus untuk Abarth dan memastikan keselamatan terbaik dengan cakera 284 mm yang berventilasi di depan dan 240 mm di bahagian belakang. Pista baharu ini juga mempunyai transmisi automatik lima kelajuan dengan paddle shift.

Warna baharu Abarth 595 Pista ialah Matte Grey, tambahan kepada Record Grey, Campovolo Grey, Scorpione Black, Podio Blue, Gara White, Abarth Red, Modena Yellow dan Adrenalina Green.

Siap dengan Apple CarPlay and Google Android AutoTM dengan sistem UconnectTM 7 “HD sebagai standard, navigator dan radio digital DAB. Ada skrin high-def Abarth Telemetry, aplikasi bersepadu untuk mengukur prestasi.

“Follow the Scorpion” juga membuat debutnya dengan Abarth 595 Pista. Projek komunikasi baharu ini akan merangkumi animasi logo jenama untuk menyatakan semua nuansa watak Abarth, juga melalui edisi khas untuk digunakan pada majlis-majlis yang sangat istimewa. Logo akan muncul di saluran media sosial Facebook, Instagram dan Twitter untuk mengenal pasti pelbagai kandungan, seperti semangat untuk jenama, persembahan, perlumbaan, berita, inovasi, teknologi dan infotainment.

Previous post

New Delhi Mengharamkan Kereta Persendirian Kerana Indeks Pencemaran Udara Mencecah 500

Next post

Jualan Oktober Geely Mencecah 130,180 Unit Naik 14%

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *