Bisnes

Volvo XC40 Dan XC60 Telah Menghidupkan Semula Jenama Volvo

Jualan meningkat dan semuanya disebabkan oleh dua SUV baharu yang hebat.

Berita dari England dan nilai jenama dan jualan kereta Volvo terus berkembang di England di mana jualan September 2019 naik sebanyak 18 peratus dan SUV Volvo XC40 dan XC60 adalah kenderaan yang membuka jalan.

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Volvo berada di landasan yang betul dengan serangan segmen SUVnya. Pasaran Kenderaan Utiliti Sukan (SUV) di seluruh dunia dijangka berkembang sebanyak 30.8 Juta Unit, didorong oleh pertumbuhan kompaun sebanyak 10.9%. Kenderaan Utiliti Sukan (SUV), salah satu daripada segmen yang dianalisis dan bersaiz dalam satu kajian baru-baru ini, memaparkan potensi untuk berkembang lebih dari 10.9%.

volvoxc40:60 2

Dinamik peralihan yang menyokong pertumbuhan ini menjadikannya kritikal untuk perniagaan di ruang ini untuk mengikuti perkembangan denyut nadi pasaran. Dengan mencapai 59.6 juta unit menjelang tahun 2025, Kenderaan Utiliti Sukan (SUV) akan membawa keuntungan yang sihat dan menambah momentum penting kepada pertumbuhan global.

Semua berita Volvo akhir-akhir ini telah menjadi tentang peningkatan elektronisasi model Volvo, dari XC90 B5 ke hibrid plug-in XC40 T5 Twin yang baru dilancarkan dan, tentu saja, ketibaan kedatangan baharu XC40 elektrik.

Model-model tersebut dan lebih Volvo elektrik pasti tidak akan mengugat penjualan Volvo sama sekali, tetapi mereka tidak memerlukannya; dalam pasaran yang sukar, jualan Volvo di UK telah meningkat sebanyak 18 peratus pada tahun lalu, dan sebanyak 21 peratus dalam sembilan bulan pertama tahun ini.

Mendahului jualan Volvo di UK ialah XC40 yang terbaik, dan dengan ketibaan hibrid plug-in XC40 bulan lepas dan XC40 elektrik akan dijual tidak lama lagi, jualan XC40 kelihatan bersedia untuk meneruskan pertumbuhan yang mengagumkan. Tetapi itu tidak mengejutkan; XC40 mungkin pilihan yang paling munasabah dalam sektornya. Dan penjualan XC60 tidak jauh di belakang.

Kejayaan jualan Volvo bukan sahaja di England kerana jualan di seluruh dunia juga berkembang, dengan jualan global meningkat sebanyak 7.4 peratus setakat ini pada 2019 pada lebih daripada setengah juta, dan perkongsian pasaran juga berkembang.

volvoxc40:60 3 volvoxc40:60 4 volvoxc40:60 5

Previous post

NZ Wheels Buka Pusat 2S di Setapak

Next post

Audi RS4 Avant 2020 Nampak Lebih Garang Daripada Model 2018

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *