Servis / Modifikasi

Toyota Hilux Talaan Wald Dapat Rupa Black Bison

Anda ingin Hilux anda berupa macam ini?

BHP Banner

KAMI pasti anda pernah mendengar tentang syarikat penalaan Jepun Wald International. Well, bagi rakyat Malaysia yang lebih tua yang merupakan peminat kereta, nama Wald terkenal 14-15 tahun yang lalu apabila pengimport kereta ‘Amazing Tempo’ yang dimajukan oleh Malaysia mula menjual kereta-kereta talaan ringan dengan menggunakan alat Wald.

Toyota Hilux Wald 2 Toyota Hilux Wald 3 Toyota Hilux Wald 4

Tidak lama kemudian mereka menjadi hangat apabila mereka mula menjual beratus-ratus Volkswagens dengan penalaan ringan Wald dan ini dengan segera membawa Volkswagen kembali ke Malaysia. Bermula dengan Mk5 Golf GTi dan diikuti dengan Polo, Touareg dan TSI Golf.

Malangnya Wald Tuning tidak lagi dijual secara rasmi di Malaysia (terdapat peniaga swasta yang boleh anda hubungi di Facebook untuk WALD di Malaysia) tetapi kami baru sahaja nampak Toyota Hilux yang ditala Wald ini. Diberi nama Black Bison, ianya memang satu Hilux yang agresif.

Dalam masa hanya 25 tahun, Wald telah membina reputasi sebagai penala yang sanggup menala mana-mana jenis kenderaan premium Jepun atau Eropah.

Toyota Hilux Wald 5 Toyota Hilux Wald 6 Toyota Hilux Wald 7

Kami percaya bahawa Wald cuba membina sebuah kenderaan yang “Agresif, Berkuasa dan Sado.” Sering kali apabila penala hanya menala cara begitu, mereka biasanya akan berlebihan, tetapi Wald telah memastikan penalaannya cukup waras.

Di sini Toyota Hilux sudah diubah sepenuhnya menjadi binatang yang mengancam. Segala-galanya dari lubang di depan fender ke sayap belakang membuat Black Bison ini kelihatan seperti truk yang ingin bermain dengan Raptor. Kit aero terdiri daripada bumper depan baharu dengan lampu kabus tandatangan bersepadu, skirt sisi tebal, apron belakang dengan penyebar bersepadu dan sistem kuad-ekzos baru. Juga roda 20 inci yang melengkapkan penampilan yang hitam atas hitam.

Toyota Hilux Wald 8 Toyota Hilux Wald 9 Toyota Hilux Wald 10

Walaupun Wald tidak membuat modifikasi kepada powertrain, enjin diesel yang dipercayai Toyota bila didengar dengan ekzos berprestasi tinggi baru, sudah lebih dari cukup untuk menyamai eksterior yang agresif Hilux Black Bison ini.

Masalahnya adalah harga. Dengan Wald tidak lagi secara rasmi di Malaysia, anda perlu membelinya secara langsung dari Jepun, atau memandu ke Thailand dan kami yakin anda boleh mendapatkan kit mengancam yang serupa untuk Hilux anda dari penala trak Thai.

Toyota Hilux Wald 11

Previous post

Persimpangan Bertingkat Yong Peng (Utara) Akan Ditutup Selama 29 Hari

Next post

Kenderaan Elektrik Borgward BXi7 Di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *