Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Model Isuzu D-MAX 2020 Dipamerkan Di Thailand

Patutkah Pesaing-Pesaing Bimbang? Harus.

Ini ialah trak pikap satu-tan Isuzu D-MAX model-tukar-penuh 2020 yang akan mula dijual di Thailand dari 19 Oktober 2019. Ya, Thailand mendapat semua-baharu D-MAX ini sebelum yang lain di ASEAN dan sebabnya adalah semata-mata ini – mereka menjual trak pikap yang paling banyak di ASEAN. Juga, Thailand seperti Singapura mempunyai diesel berkualiti tinggi yang dijual di ASEAN.

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Trak pikap ini direka dengan baik bukan sahaja sebagai kereta penumpang untuk kegunaan peribadi tetapi juga sebagai kenderaan jenis station-wagon untuk kegunaan perniagaan, yang paling popular di Thailand. D-MAX kekal sebagai jenama terkemuka di Thailand, dan anugerah-anugerah yang telah diterima itu termasuk Trak Pick-up Paling Popular 2019, Trak Pikap Jimat Bahan Api Terbaik, Trak Pikap Gayahidup Terbaik dan sebagainya.

Bersempena dengan perubahan model penuh, konsep pembangunan Cekap dan Kuat digubal untuk menghasilkan kenderaan yang memberikan kecekapan dan keselamatan bahan api yang lebih tinggi sambil memberi respons kepada pelbagai tujuan dan syarat penggunaan. Lebih-lebih lagi, reka bentuk luarannya yang sangat baru sehingga ia melebihi trak pikap konvensional.

Sejak Isuzu Motors Co, (Thailand) Ltd. (IMCT), kilang trak pikap, memulakan pengeluaran tempatan pada tahun 1974, ia telah menghasilkan lebih dari 4 juta kenderaan yang menjadikan dirinya sebagai pembekal trak pikap seluruh dunia bukan sahaja untuk Thailand tetapi lebih daripada 100 negara di seluruh dunia.

Memperkukuhkan perniagaan LCV adalah sebahagian daripada cabaran utama Isuzu setelah membuat pelan perniagaan jangka menengah yang diterbitkan pada bulan Mei 2018. Matlamat utama perubahan model kali ini adalah untuk memenuhi pelbagai keperluan pelanggan dengan menawarkan pelbagai variasi. Pada masa yang sama, Isuzu akan memanfaatkan operasi perniagaan utamanya yang dibangunkan semasa pelan perniagaan tahun sebelum ini untuk meningkatkan jualan dan menjadi pemimpin pasaran LCV.

isuzu-d-max_2 isuzu-d-max_3 isuzu-d-max_4

Struktur Teras

Langsing, struktur pemasangan rasional dan penggunaan plat keluli tegangan tinggi yang meluas telah mencapai badan kenderaan ringan tetapi tegas. Untuk memenuhi populariti D-MAX di Thailand di mana hujan turun dengan banyak, keupayaan anti-karatnya bertambah baik, dan mampu dipandu melalui dasar sungai sedalam 800 mm. Selain itu, ia direka bentuk sedemikian rupa sehingga seni bina elektriknya fleksibel menampung evolusi dalam teknologi keselamatan dan sambungan.

isuzu-d-max_5 isuzu-d-max_6 isuzu-d-max_7

Ekonomi Bahan Api 

Dikenali kerana kualiti kegunaan bahan bakarnya sejak hari pertama, D-MAX baharu ini terus menawarkan penggunaan bahan bakar dan pelepasan CO2 yang rendah di pasaran. Enjin empat silinder turbo-diesel 3.0-liter sebelumnya masih hidup dan telah diberikan rangsangan kuasa dari output 430Nm model semasa ke kelas yang sama 450Nm. Angka kuasa ini membolehkan Isuzu D-MAX baharu ini bersaing dengan pemimpin kelas semasa bermula dengan Ford Ranger 2.0L yang baharu yang mempunyai 500Nm, Toyota Hilux yang terkemuka di pasaran dengan 450Nm, raja Borneo yang baharu, Mitsubishi Triton dengan 430Nm dan Nissan Navara yang digemari dengan 450Nm.

isuzu-d-max_8 isuzu-d-max_9 isuzu-d-max_10

Keselamatan

D-MAX memang aktif menggunakan ciri keselamatan canggih yang memenuhi keperluan pasaran.

Kestabilan dan keselesaannya juga dipertingkatkan bersama dengan prestasi breknya.

isuzu-d-max_17

Kemudahan dan ciri – Selain memperkayakan kandungan sistem infotainment D-MAX, pelbagai ciri ditambah untuk meningkatkan kemudahan. Teknologi dan kualiti komponen dalaman juga dinaik taraf, dan bunyi dalaman berkurangan.

isuzu-d-max_11 isuzu-d-max_12 isuzu-d-max_13

Konsep Gaya 

Dibangunkan berdasarkan konsep Beyond the Pick-up Truck, reka bentuk D-MAX adalah sangat baru sehingga ia melangkaui trak pikap konvensional mengubahnya menjadi pickap baharu untuk mencerminkan kata kunci: Berani, Emosi dan Pintar.

isuzu-d-max_14 isuzu-d-max_15 isuzu-d-max_16

Luaran

Profil luaran Chunky dengan bentuk badan baji membentuk siluet yang lebih berkuasa dan kuat daripada sebelumnya. Dalam lampu depan, projektor dua LED yang digabungkan dengan lampu tandatangan yang bergaya dipasang dengan penuh semangat dan sengit. Pada lampu belakang, lampu tepi dwi-LED digunakan. Reka bentuk cahaya baharu ini menghasilkan penampilan yang unik dan bergaya baik di hadapan dan di belakang. Bumper tangga yang diintegrasi dengan kemas di bahagian belakang, memberikan rupa yang baharu dan canggih.

isuzu-d-max_18 isuzu-d-max_19 isuzu-d-max_20

Dalaman

Paparan 9-inci dipasang di tengah-tengah panel instrumen yang mengalir mendatar. Reka bentuk yang luar biasa dan berbeza dicipta oleh tekstur permukaan segak dan kaya. Bahagian dalaman D-MAX direka untuk menghasilkan penampilan kelas pertama dengan pengenalan konsol lantai, yang kini lebih tinggi dan lebih luas. Juga, ia direka untuk menyelubung pemandu dan penumpang seolah-olah mereka berada di dalam kokpit kapal terbang.

Perhatian terperinci diberi kepada komponen dalamannya yang mempunyai permukaan timbul dan bertekstur untuk mencapai rupa yang mewah dan sporty. Untuk aplikasi workhorse, panel instrumen yang direka bentuk dan praktikal boleh diketepikan.

Previous post

Pandu Uji New Truck Generation Oleh Scania 2019

Next post

Bagaimana Sesetengah Jenama Kereta Memaksa Pemilik Jadi Muflis!

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *