Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Talaan Prestasi Hyundai N Starex MPV

Adakah ini MPV yang anda cari-cari?

Apa yang bermula sebagai gurauan April Fool awal tahun ini baru menjadi kenyataan dan mungkin juga model pengeluaran masa depan untuk Hyundai.

Ahli teknikal di Hyundai di Eropah memutuskan untuk menjadikan idea yang hebat ini sebagai realiti dan mendedahkan kejutan kepada semua di pejabat pengurusan model iMax N “Drift Bus” ini. MPV ini telah dibina untuk bersiap sedia untuk menyertai acara https://www.worldtimeattack.com/World Time Attack Challenge di Sydney, hujung minggu ini.

Dalaman

Hyundai iMax N “Drift Bus” ini telah diubah secara radikal di bawah imej pengangkut penumpang yang sedat dan di kabin ia tetap berfungsi sepenuhnya sebagai pembawa orang standard dan akan terus membawa sehingga lapan penumpang dalam keselesaan mutlak menggunakan kerusi kapten bersaiz penuh.

Anda bagaimanapun akan melihat kerusi depan dan stereng berbeza kerana mereka telah diambil dari hot hatch Hyundai i30 N.

Luaran

Turut dipinjam dari hot-hatch adalah roda 19-inci, tayar sukan dan diffuser belakang. Badan dicat dalam warna biru muda khas Hyundai N dan splitter dipasang di depan bumper N.

Enjin

Di bawah bonet terdapat enjin petrol 3.5 liter V6 yang berfungsi dengan dua turbocharger. Gabungan ini menghasilkan sejumlah 408 hp dan torsi 555Nm dan digabungkan dengan kotak gear automatik lapan kelajuan yang menghantar semua kuasa ke roda belakang. Semua bahagian prestasi ini membolehkan mesin siap keluarga 2.2-ton ini bergerak dari rehat hingga 100km / j di bawah 5.0 saat!

Untuk dapat mendrift MPV ini, ia memerlukan penggantungan baru dengan peredam adaptif yang ditetapkan semula dan untuk menjadikannya lebih selamat ia menerima mekanisme brek baharu dengan empat piston caliper yang lebih kuat di gandar depan.

Hyundai iMax N “Drift Bus” akan tetap dibina dalam satu unit khas, tetapi manalah tahu selepas mendapat publisiti kami yang cukup mungkin …

Previous post

Satu Lagi Bilik Pameran Volkswagen di Malaysia Sedang Ditutup

Next post

Proton Buka Satu Lagi Pusat 3S di Kota Kinabalu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *