Berita Auto

Datsun Fairlady Roadster Memerlukan Rumah Baru

Ini mungkin kereta klasik yang anda nanti-nantikan itu.

Berikut adalah satu lagi, yang ‘hampir’, perjumpaan kandang. Dimiliki selama 30 tahun oleh seorang rakan punya rakan, dia sedih mengabaikan roadster klasik ini selama 10 tahun. Berita baiknya adalah bahawa kereta itu disimpan dengan baik di garaj kering dan yang mengejutkan ialah apabila kami mengambil gambar-gambar ini, ianya hidup dengan hanya satu klik pencucuhannya.

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Datsun-Fairlady-2 Datsun-Fairlady-3 Datsun-Fairlady-4

Hidupkan Semangat

Bukan 4-silinder yang paling lancar, tetapi enjin Datsun ini berfungsi, elektrik semua berfungsi, gear 4 kelajuan beralih lancar dan kereta ini boleh dipandu. Ia memerlukan cukai jalan dan diinsuranskan dan ia bersedia untuk berjalan.

Dari analisa kami, ia memerlukan pemulihan badan sepenuhnya kerana catnya benar-benar pudar dan dalamannya memerlukan sedikit pembaikan supaya ianya boleh digunakan atau re-trim yang lengkap jika anda inginkan penampilan dan rasa asalnya.

Pemiliknya dukacita sekali kehilangan minat terhadap roadster Jepun klasik ini dan dengan hanya 4-5 unit yang tinggal di Malaysia (setahu kita) dia mahu menjual roadster Jepun yang jarang ini.

Datsun-Fairlady-5 Datsun-Fairlady-6 Datsun-Fairlady-7

Siapa yang akan memimpin anda ke jalan yang benar?

Hubungi kami di www.dsf.my dan kami akan berkongsi lebih banyak maklumat dan mengaturkan pra-tonton untuk anda. Sementara itu, di bawah ini terdapat beberapa sejarah mengenai Datsun Jepun yang  jarang ini sekiranya kali pertama anda melihatnya.

Percubaan serius pertama Datsun dalam membina kereta sukan adalah Fairlady asal, yang diperkenalkan dalam bentuk 1500 pada tahun 1963, gaya Itali yang menarik seperti dengan beberapa sentuhan Jepun yang jelas.

Datsun-Fairlady-8 Datsun-Fairlady-9 Datsun-Fairlady-10

Sejarah Dikongsi

Dikenali secara dalaman sebagai SPL-310, dianggarkan kurang daripada 2,000 Datsun 1500 dijual di Amerika, menjadikannya jauh lebih jarang daripada kereta yang diikutinya. 1500 memaparkan kerusi belakang tunggal yang unik yang menghadap ke sisi, brek gendang, cermin depan berkelajuan rendah, papan pemuka yang rata dengan suis togol, dan injap-overhead 1.5 liter yang dipadankan dengan kotak gear manual 4 kelajuan. Versi tunggal karburetor awal menghasilkan 77hp yang baik, tetapi kebanyakan versi 1500 dilengkapi dengan dua karburetor, meningkatkan kuasa enjin kepada 85hp.

Datsun-Fairlady-11 Datsun-Fairlady-12 Datsun-Fairlady-13

Yang Lain

Dijual dalam kedua-dua bentuk panduan kanan dan kiri, Fairlady awal ini adalah roadster yang mempunyai banyak persaingan Eropah seperti MG, Triumph, Sunbeam dan mungkin juga BMW dan dilengkapi dengan standard hari ini seperti jam, radio dan tonneau semuanya disediakan sebagai standard.

Sekiranya anda mencari roadster yang boleh dipandu setiap hari dan dengan nilai yang meningkat sejak beberapa tahun ini, hubungi kami dan kami akan menghalakan anda kepada pemiliknya.

Datsun-Fairlady-15 Datsun-Fairlady-16 Datsun-Fairlady-17

Previous post

Bagaimana Sesetengah Jenama Kereta Memaksa Pemilik Jadi Muflis!

Next post

Hyundai Motor Bergerak Menuju Pemanduan Autonomi

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *