Bisnes

Wearnes Mula Jual Koenigsegg, Naza Bagaimana?

Ada pemain baru memasuki segmen yang membawa dengan mereka kenderaan mewah seperti Aston Martin dan Bentley dalam portfolio jualan mereka.

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Wearnes Automotive, pengedar terkemuka dan peruncit kereta premium seperti Aston Martin dan Bentley di Asia Tenggara, telah mengumumkan bahawa syarikat itu akan menjadi rakan eksklusif Koenigsegg hypercars bagi rantau ini.

Wearnes Naza 2

Jenama ini akan menjadi sebahagian daripada Prestige Division yang baru-baru ini menambah Alpine dan Lotus kepada jenama yang stabil seperti Bentley dan Aston Martin. Syarikat itu akan dapat menjual Koenigsegg di seluruh Asia yang bermaksud Naza Swedish Motor tidak lagi menjadi lengan jualan Koenigsegg di negara ini.

Pada bulan September 2013, Kumpulan Naza menandatangani perjanjian jualan dengan Koenigsegg di bawah sebuah syarikat baru, Naza Swedish Motor. Harga jualnya adalah dari RM15 Juta ketika itu. Untuk memiliki Koenigsegg pada masa itu dan bahkan sekarang anda perlu menjadi peminat kereta yang serius dan ia akan datang dari seseorang yang sudah mempunyai Ferrari, Porsche atau Lamborghini di garaj mereka. Kami percaya hanya 2 unit tiba dan dijual di Malaysia sehingga kini.

Wearnes Naza 3

“Terdapat peningkatan permintaan dan minat yang semakin meningkat di kalangan pelanggan Asia untuk hypercars. Pelanggan kami membentuk kumpulan eksklusif pengumpul kereta yang mencari yang terbaik, ” kata Encik Andre Roy, Ketua Pegawai Eksekutif. “Tiga jenama baru ini akan menambah portfolio dalam Bahagian Prestij kami. Bersama dengan kepakaran dan pengalaman kami dalam segmen ultra-mewah, kami yakin akan memperkukuhkan lagi kedudukan kami dalam segmen ini. ”

Untuk membantu pengumpul kereta mewah meningkatkan, memelihara dan melindungi pelaburan mereka, Wearnes Automotive juga telah mula pembinaan kemudahan penyimpanan kereta terkini, suhu-terkawal dan bonded di Singapura untuk pelanggan mereka. Ini akan membolehkan pengumpul kereta mewah untuk menyimpan kereta mereka yang jarang ditemui, edisi terhad dan klasik dalam persekitaran yang eksklusif dan selamat.

Wearnes Naza 4

Koenigsegg Jesko boleh ditempah hari ini di Wearnes Malaysia dan Singapura

Koenigsegg Automotive AB telah dimulakan di Sweden oleh Christian von Koenigsegg pada tahun 1994, dengan cita-cita mewujudkan hypercar yang sempurna. Prototaip Koenigsegg CC siap pada tahun 1996 – hanya dua tahun selepas projek bermula – dan mempunyai badan karbon yang unik dengan bumbung yang boleh dicabut.

Di bawah bimbingan Christian, Koenigsegg kini menetapkan banyak rekod dunia. Setiap Koenigsegg dibina dengan teliti oleh kumpulan pemilih automotif yang terpilih kepada piawaian tertinggi. Pengilangan dan pemasangan komponen-komponen yang digunakan dalam Koenigsegg adalah proses yang sangat intensif, hanya menggunakan bahan yang terbaik.

Wearnes Automotif buat pelancaran dengan Koenigsegg Jesko, sebuah hypercar baharu yang baru-baru ini diumumkan di Pameran Motor Antarabangsa 2019 Geneva. Memaparkan enjin V8 5.0 liter twin-turbo yang direka semula dengan menghasilkan 1280 kuasa kuda pada petrol standard dan 1600 tenaga kuda pada biofuel E85, Jesko ditetapkan menjadi hypercar jalan utama yang sesuai untuk mereka yang mencari prestasi terbaik dalam kenderaan.

Wearnes Naza 5

Previous post

Jualan Geely Turun Dan Haval Great Wall Naik

Next post

Geely Xing Yue PHEV Akan Ada 80km Jarak Elektrik

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *