Bisnes

Sime Darby Mulakan Perniagaan Volvo Car Di Ara Damansara

Ya, ianya telah disahkan, Sime Darby Motors sudah memasuki Volvo Car Business.

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Kami ada menyebut tentang perkara ini pada bulan Mei tahun ini dan kamimendapat beberapa kenyataan negatif dari pembaca dan pemain industri yang mengatakan bahawa kami salah tentang peniaga BMW terbesar di Malaysia, Auto Bavaria masuki ke dalam perniagaan Volvo Car.

Konflik kepentingan? Tidak semestinya kerana BMW tidak melihat Volvo sebagai saingan langsung mereka dan hanya Mercedes-Benz dan Audi adalah pesaing langsung.

Volvo_Ingress-3 Volvo_Ingress-4 Volvo_Ingress-5

Pada pelancaran bilik pameran, jualan dan perkhidmatan Ingress Swede (Ingress Swede adalah pemilik Ingress Auto, salah sebuah peniaga BMW terbesar di negara ini dan juga peniaga Mitsubishi Motors) semalam di Mutiara Damansara, kami bertanya kepada pasukan pengurusan Ingress Sweden sekiranya usaha mereka dalam perniagaan Kereta Volvo adalah dalam apa jua cara bercanggah dengan perniagaan kereta Jerman premium mereka dan mereka menjawab dengan cepat, tidak!.

Kedua-dua jenama itu mempunyai peminat mereka tersendiri dan cadangan penjualan mereka yang unik dan dengan menjadi peniaga Volvo, mereka hanya memperluaskan portfolio perniagaan mereka dan berkongsi pengalaman pemilikan Volvo dengan penduduk yang semakin meningkat dan mewah di Desa Park City, Taman Tun, Mutiara dan Damansara Perdana.

Volvo_Ingress-6

Terdapat bilik pameran Mercedes-Benz, Lexus, Audi dan BMW di kawasan besar itu untuk memenuhi keperluan pembeli kereta mewah dan bilik pameran kereta Volvo ini hanya menambah kepada warna-warni landskap kereta mewah di kawasan itu.

Nantikan bilik pameran kereta Volvo baharu di Ara Damansara yang akan dibuka tidak lama lagi di bawah Sime Darby Motor Group.

Volvo_Ingress-7 Volvo_Ingress-8 Volvo_Ingress-9

Dengan pembukaan 3 bilik pameran mewah bertema Sweden di seluruh negara pada tahun 2019, Volvo Cars di Malaysia bersedia untuk ‘kasi risau’ BMW dan Mercedes pada tahun 2020 kerana sedan prestasi Volvo S60 akan tiba bersama dengan V40 hot hatch semua baharu dan juga yang dinanti-nanti plug-in hibrid XC40 crossover.

Volvo_Ingress-2

 

Previous post

Proton 1 Tank Adventure Kembali Untuk 2019

Next post

Terserempak Dengan Isuzu D-Max 1.9L Bluepower Di Kuala Lumpur

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *