Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Toyota Land Cruiser Namib Untuk Pengguna 4×4 Serius

Ini adalah 4 × 4 yang Land Rover patut bina!

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Berdasarkan platform J70 dan merayakan tahun ke-35 dalam pengeluaran ini adalah Land Cruiser yang agak istimewa dan hanya untuk Afrika Selatan sekarang. Land Cruiser 70-Series mungkin adalah perkara yang paling dekat yang anda akan dapat kepada Land Rover Defender klasik dari segi penampilan, ketahanan, dan fungsi. Dan, Toyota ini tidak akan mempunyai kabin yang bocor atau stereng dan gearshift yang kurang jelas.

Adalah jelas bahawa para jurutera Toyota telah membentuk 70-Series untuk menyaingi Defender pada hari ini dan mereka berjaya dengan tepat sekali dalam semua perkara.

Sekarang, dengan Defender baharu yang kelihatan agak ‘lembut’ sekeliling dan peminat yang keras kepala tidak menerima penampilan dan fungsi Defender baharu, Toyota South Africa mempunyai Land Cruiser 79 ini di bilik pameran mereka yang mengambil inspirasi dari  salah satu padang pasir tertua dan terbesar di dunia Gurun Namib di Afrika Selatan.

Land-Cruiser-Namib_2 Land-Cruiser-Namib_3 Land-Cruiser-Namib_4

Land Cruiser Namib telah dilengkapi dengan penggantungan off-road yang dinaik taraf (dihasilkan oleh seorang pakar penggantungan off-road tempatan yang dihormati untuk Toyota), sambil mengekalkan muatan dan kapasiti menunda sedia ada. Tayar telah dinaik taraf, lebih besar 265/75 / R16 Cooper Discoverer S / T Maxx versi, lengkap dengan huruf putih, dipasang pada roda aloi tahan lama 16-inci.

Di dalamnya anda mendapat kabin serupa Hilux dengan semua kemudahan moden yang diperlukan dan ‘Namib’ boleh didapati dalam dua warna sahaja, Ivory White and Sand Beige.

Toyota telah memasang enjin 4.5-liter yang baik untuk 202hp yang dipadankan dengan kotak gear manual lima kelajuan. Enjin ini memberikan tork 317lb ft yang mengagumkan dari 1,200rpm yang rendah. Lupakan saja tentang pelepasan dan kecekapan bahan bakar kerana ini adalah pekerja keras dan kami yakin jika UMW Toyota berurusan dengan rakan-rakan Afrika Selatan mereka, Land Cruiser ini boleh sampai ke sini dan dapatkan jutawan kayu dan perladangan di Malaysia Timur inginkan beberapa unit dalam armada kerja mereka .

Harga di Afrika Selatan dengan cukai tempatan dan kos penghantaran adalah kira-kira RM254,000. Bagi Malaysia, kita hanya boleh meneka harga antara RM250,000 dan RM280,000 kerana ia membawa enjin 4.5L dan akan diimport dengan cukai tambahan yang tinggi.

Land-Cruiser-Namib_5 Land-Cruiser-Namib_6 Land-Cruiser-Namib_7

Previous post

Kalau Kita Kata Bangang, Marah! Habis Ni Macam Mana?

Next post

5 Sebab Kenapa Malaysia Tidak Boleh GO-JEK

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *