Berita Auto

Toyota Altis Sekarang Di Semua Bilik Pameran Malaysia

Berikut adalah ciri-ciri teras Toyota Corolla Altis 2019. Perkembangan terkini dibuat dengan sungguh-sungguh untuk menyumbang kepada pengalaman Fun-To-Drive sambil mengekalkan reputasi utamanya sebagai sebuah kereta yang mempunyai kualiti dan kepercayaan yang tinggi serta fungsi yang hebat. Dalam hal ini, Corolla Altis Semua-Baharu dilengkapi sepenuhnya dengan Toyota New Global Architecture (TNGA) yang menjadi faktor pemacu utama pembangunan fenomenal ini, menjadikan lonjakan gergasi untuk kereta Ever-Better.

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Dalam generasi ini, Corolla Altis Semua-Baharu banyak dibangunkan untuk menawarkan 4 ciri penting:

1. Reka Bentuk – Penampilan di bahagian luar direka berdasarkan konsep “Shooting Robust”. Ia menonjol dengan garis-garis tajam, ramping dan lengkung. Sebaliknya, reka bentuk dalaman dibuat bekonsepkan “Clean & Wide”. Ia menawarkan kabin yang luas. Reka bentuknya dianggap sebagai kemudahan penggunaan sebenar, dilengkapi dengan banyak kemudahan yang memberikan kesenangan dan kemudahan yang lebih baik sepanjang perjalanan keseluruhan.

altis 2

2. Prestasi Memandu – Toyota New Global Architecture (TNGA) dan sistem drivetrain baru menyumbang kepada pusat tarikan graviti yang lebih rendah yang meningkatkan kawalan kestabilan ketika memandu kereta sama ada dalam garis lurus atau pada lengkung. Di samping itu, All-New Corolla juga mempunyai sistem Suspensi MacPherson Strut depan yang diperhalusi yang membantu meningkatkan kelancaran dan kecekapan pengendalian kereta, sementara Penggantungan Wishbone Double belakang dengan ketara meningkatkan kestabilan kereta dan memastikan perjalanan yang lancar. Aplikasi bagi bahan  kejutan dan penyerap bunyi dalam kedudukan yang berbeza membantu meminimumkan penembusan bunyi yang tidak menyenangkan ke dalam kabin, sehingga memungkinkan pemandu dan penumpang menikmati perjalanan yang lancar dan santai.

altis 3

3. Toyota Safety Sense

a. Active Safety System Corolla Altis Semua-Baharu ditambahkan dengan ciri Blind Spot Monitor, Rear Cross Traffic Alert,  Vehicle Stability Control (VSC) dan Hill Start Assist Control (HAC), di mana semua adalah pilihan standard untuk semua varian.

b. Passive Safety System Struktur depan bertetulang untuk menyerap kejutan apabila ia terlibat dalam perlanggaran hadapan. Ia juga dilengkapi dengan gelung struktur badan untuk mengelakkan penyit sekiranya berlanggar. Terdapat juga 7 beg udara SRS yang dipasang di dalam kereta sebagai pilihan standard untuk meningkatkan perlindungan untuk semua penumpang.

c. Toyota Safety Sense Piawaian keselamatan one-of-a-kind ini terdiri daripada Full-Speed Range Dynamic Cruise Control yang sangat menyesuaikan diri. Ia mendetek kenderaan hadapan dan menentukan kelajuan mereka, kemudian menyesuaikan kelajuan kereta untuk memastikan terdapat jarak yang selamat antara kedua-dua kereta apabila memandu dan berhenti. Di samping itu, Lane Tracing Assist adalah sistem sokongan memandu baru yang canggih. Apabila ia aktif, sistem ini membantu pemandu dalam kawalan stereng dengan input lembut untuk menyimpan kenderaan di tengah lorong, walaupun pada lengkung. Ini adalah untuk mengurangkan beban pemandu.

altis 4

4. Connectivity System – Corolla Altis Semua-Baharu menawarkan keselesaan mutlak melalui tambahan Apple CarPlay dan T-Connect Telematics untuk memastikan pemandu dan penumpang terhubung bila-bila masa dan di mana saja.

altis 5

Previous post

Toyota GR Supra Masuk Pasaran Malaysia - RM568k

Next post

RIMAC Dapat Peningkatkan Pelaburan Porsche

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *