Berita Auto

Toyota 4Runner 35 Tahun Keupayaan Off-Road

4Runner, 35 tahun bertugas menjaga keluarga di Amerika!

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Ini bukan alternatif Prado atau FJ Cruiser. Inilah jawapan Toyota untuk segmen yang semakin meningkat yang dikenali sebagai ‘SUV keluarga besar’ yang merupakan perniagaan besar di Amerika Utara dan Selatan. Inilah jawapan Toyota kepada Amerika yang membuat SUV bersaiz besar untuk kegunaan keluarga yang beregu sebagai pengembara jalanan sejati keluarga Amerika. Ini 4Runner.

Toyota-Forrunner-2

Sejak pengenalannya pada tahun 1984, Toyota 4Runner telah membina reputasi sebagai kenderaan pengembaraan bikin-semua. Dalam 35 tahun itu, 4Runner telah berkembang menawarkan lebih banyak keselesaan, keselamatan, dan teknologi, tetapi sebab mengapa ia masih disayanginya tidak ada kaitan dengan perubahan dan lebih banyak kepada apa yang tidak diubah – iaitu tidak pernah kehilangan DNA terasnya sebagai SUV badan atas bingkai untuk apa sahaja.

Untuk 2019, 4Runner berubah pada kedua-dua rupa dan keupayaannya dengan dua tawaran baru. Edisi Khas Nightshade yang baharu akan menawarkan pembeli pakej terhad yang anggun dan sporty beraksen dengan ciri-ciri hitam termasuk roda hitam 20-inci, bumper hitam dan gril aksen, dan trim dalaman hitam pada stereng, kluster pusat, panel konsol, dan shifter.

Toyota-Forrunner-3 Toyota-Forrunner-4 Toyota-Forrunner-5

4Runner TRD Pro kembali pada tahun 2019 dengan beberapa perubahan ketara, yang paling utama adalah pakej penggantungan serba baharu yang termasuk Shock Bypass Internal Fox 2.5-inci untuk prestasi luar biasa yang mengagumkan yang tidak mengorbankan pengendalian di jalan raya. 4Runner TRD Pro juga memperoleh TRD Roof Rack, standard JBL Premium Audio dan moonroof, dan plat skid depan yang dikemas kini dengan huruf TRD merah.

Tanpa menghiraukan gred atau pakej, 4Runner ini serba boleh seperti biasa. Ia adalah SUV skeluarga, penunda bot, yang boleh beradaptasi dengan situasi apa pun. Dan tidak lupa, ia turut menawarkan ruang sehingga tujuh penumpang. Sama ada berliku-liku atau menavigasi hutan konkrit, 4Runner sedia menjalani tugasnya itu.

Toyota-Forrunner-6 Toyota-Forrunner-7 Toyota-Forrunner-8

 

 

Previous post

Volvo Car Malaysia Melancarkan Pusat 3S Baharu Di Skudai Johor

Next post

Geely Menyaman WM Motor Kerana Pengintipan Syarikat

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *