Khidmat Masyarakat

Scania Prihatin Tentang Perubahan Iklim

Jumaat lepas, 20 September, hari yang diilhamkan oleh seorang pelajar sekolah Sweden, Greta Thunberg,  ramai pemuda di seluruh dunia mengadakan ‘climate-striking’ di mana mereka keluar dari sekolah untuk beberapa jam untuk menuntut tindakan terhadap ‘global warming’ yang kini semakin cepat mengelapkan masa depan mereka.

Malah syarikat-syarikat seperti Scania Truck and Bus mengambil bahagian dalam mogok ini secara global untuk menunjukkan sokongan mereka terhadap pergerakan itu. Bermula dari pukul 11 pagi hingga 12 tengah hari, 20 September 2019, pekerja di semua 12 buah pejabat Scania Malaysia di seluruh negara serta Pusat Produk Serantau di Pelabuhan Klang, pekerja Scania di Scania Singapura dan Pusat Produk Asia di Singapura akan berhenti bekerja dan menghadiri latihan Scania Climate Change Day mengenai kemapanan di premis masing-masing.

Perbincangan, sesi kuiz, sesi pantulan, panggilan persidangan di seluruh cawangan dan langkah seterusnya akan menjadi sebahagian daripada aktiviti semasa latihan. Scania Malaysia juga menjemput peminatnya, dan ahli-ahli media untuk menghadiri latihan Scania Climate Day.

BHPetrol Merdeka Contest Banner

 

 

Previous post

RIMAC Dapat Peningkatkan Pelaburan Porsche

Next post

Daimler Menukar Enjin Pembakaran Kepada Enjin Elektrik Sepenuhnya

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *