Berita Auto

Bugatti Pecah Rekod Kelajuan Dengan 304.773bsj

BHPetrol Merdeka Contest Banner

“Apabila menetapkan rekod 300bsj kami, BUGATTI menerima satu kelemahan utama: trek ujian Ehra-Lessien adalah 50m di atas paras laut, tidak seperti lokasi ketinggian lain untuk larian kelajuan-tinggi seperti Nevada. Dengan rekod ini, Bugatti sekali lagi menunjukkan apa yang kita mampu – meskipun berrintangan yang besar. Lagipun, kita bukan sekadar pengeluar pertama untuk menghasilkan sebuah kereta yang boleh memecut lebih daripada 300bsj – pada 304.773bsj ( 490.484ksj). Kami juga melakukan ini di trek ujian yang mempunyai kelemahan utama apabila terutama sekali dengan ujian kelajuan. “

Stephan Winkelmann, Presiden Bugatti

Bugatti Speed 2 Bugatti Speed 3 Bugatti Speed 4

Bugatti Speed 5 Bugatti Speed 6 Bugatti Speed 7

Terdapat empat faktor penting ketika membuat percubaan rekod: kenderaan, trek, lokasi dan cuaca. “Keempat-empat harus betul dengan persiapan sempurna agar semuanya diselaraskan. Satu-satunya perkara yang tidak boleh kita pengaruhi ialah cuaca. Pengiraan kami telah menunjukkan bahawa kami boleh lebih kurang 25 km / j lebih laju di Nevada. Tetapi Bugatti memutuskan tidak menerima pilihan ini. Keselamatan adalah utama di Bugatti. Laluan di Nevada sangat panjang dan hanya dalam satu arah: pasukan keselamatan akan mengambil masa terlalu lama untuk sampai ke tempat kejadian dalam keadaan kecemasan. Di samping itu, trek itu mempunyai kecerunan sedikit sebanyak kira-kira tiga peratus. Ia tidak akan terasa betul untuk menetapkan rekod di sana”.

Stefan Ellrott, Ketua Pembangunan di Bugatti

Bugatti Speed 8 Bugatti Speed 9 Bugatti Speed 10

Dengan rekod dunia baharu ini, Bugatti juga akan menarik diri daripada persaingan itu untuk menghasilkan kereta pengeluaran bersiri terpantas.

“Kami sudah beberapa kali menunjukkan bahawa kami membina kereta terpantas di dunia. Pada masa akan datang kita akan memberi tumpuan kepada projek-projek yang lain” tambah Winkelmann.

Bugatti Speed 11 Bugatti Speed 12 Bugatti Speed 13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Previous post

Pelan Insurans Volkswagen Tawar Perlindungan Lebih Baik

Next post

Model Nissan Juke 2020 Akan Dilancarkan Tidak Lama Lagi

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *