Berita Auto

Kicks Akan Mencabar CX-3, HR-V Dan X50

Pasaran crossover di Malaysia akan semakin panas.

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Dikawali oleh Pusat Reka Bentuk Global Nissan di Jepun, Nissan Kicks adalah hasil kerjasama rapat antara Nissan Design America (NDA), yang berpangkalan di San Diego, dan studio satelit Rio de Janeiro, Nissan Design America – Rio (NDA-R).

Siapa Akan Melancarkannya

Edaran Tan Chong (penjaga jenama Nissan di Malaysia) mengesahkan bahawa Nissan Kicks akan datang ke Malaysia.

Saingan HR-V dan CX-3 ini direka untuk memenuhi keperluan perseorangan atau pasangan yang mencari gaya ekspresif, teknologi peribadi, fungsi pintar dan ciri keselamatan maju pada harga yang berpatutan.

Nissan-Kicks_7

Kick menggabungkan emosi dan kepraktisan dengan menggabungkan  reka bentuk tandatangan Nissan dengan tema moden yang menarik. Antara reka bentuk tandatangan ialah gril V-Motion Nissan, lampu depan dan lampu belakang boomerang dan “bumbung terapung” dengan paparan “balutan sekitar” ke kaca cermin dan kaca sebelah. Khususnya, dengan pillar “C” yang tersembunyi dengan kemasan hitam ke kaca belakang, “bumbung terapung” telah dibesarkan, memberikan penampilan tersendiri dan menarik.

Tema ini ditambah dengan beberapa ciri gaya dinamik, seperti fender roda melengkung dan garis karakter pada tubuh yang menonjolkan penampilan kekuatan crossover ini. Garis pinggang yang tinggi menyumbang kepada rasa tenang dan kesejahteraan bagi penumpang, terutamanya yang ada di belakang, tetapi masih memberikan penglihatan luar biasa. Di samping itu, trim badan yang lebih gelap, menekankan pelepasan tanah tinggi dan penghalang calar.

Nissan-Kicks_6

Crossover Khusus Untuk Bandar

Reka bentuk Kicks yang teguh, membantu memberi pemandu keyakinan untuk menavigasi dengan mudah di bandar, dapat dilihat dengan posturnya. Kicks ini mempunyai pelepasan tanah setinggi 7.0 inci, membolehkan ia untuk menangani jalan-jalan buruk dan bonggol dengan mudah, tanpa memberi kesan buruk terhadap pengendaliannya.

Nissan-Kicks_5

Kicks juga menawarkan pembungkusan cekap untuk kegunaan pengembaraan bandar. Pembukaan hatch belakang cukup tinggi untuk seorang enam kaki tinggi untuk mengakses kawasan kargo tanpa membongkok. Kicks dengan mudah boleh menampung lima penumpang dengan selesa, terima kasih sebahagiannya kepada reka bentuk lantai belakang yang rata dan ruang belakang dan ruang kaki yang sama dengan crossover yang lebih besar.

Nissan-Kicks_4

Enjin Ekonomi 

Nissan Kicks ini mungkin akan dilengkapi dengan enjin 1.6 liter 4-silinder DOHC 16-injap sebagai standard dengan Continuous Variable Valve Timing Control System (CVTCS). Enjin ini dinilai pada 122 kuasa kuda dan tork 114 lb-ft. Dikombinasikan dengan transmisi Xtronic yang lancar dan cekap bahan bakar, ekonomi bahan bakar dinilai sebagai terbaik dalam kelas dalam ketiga-tiga segmen: 31 mpg bandar, 36 mpg lebuh raya dan 33 mpg digabungkan. Kicks akan ditawarkan dengan panduan roda depan sahaja.

Nissan-Kicks_3

Kick juga ditawarkan sebagai standard dengan Traction control system (TCS), Vehicle Dynamic Control (VDC) dan Hill Start Assist (HSA), Anti-lock Braking System (ABS) cakera depan / drum belakang dan stereng kuasa elektrik dengan pusingan 34.1 kaki radius. Kick SR juga datang dengan Integrated Dynamic-Control Module (IDM), dengan Brek Engine Aktif, Trace Control Aktif dan Kawalan Aktif Ride, untuk membantu menyediakan tahap keseronokan memandu yang lebih tinggi.

Nissan-Kicks_2

 

 

 

 

Previous post

Aruz Sekarang SUV Paling Popular Di Malaysia

Next post

Adakah Anda Menggunakan Potensi Ford Ranger Raptor Anda Sepenuhnya?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *