Berita Auto

Model Nissan Juke 2020 Akan Dilancarkan Tidak Lama Lagi

Nissan Juke akan tiba untuk mencabar CX-3, CH-R dan HRV.

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Nissan JUKE baharu mentakrifkan semula standard crossover padat berkat personaliti yang kuat, prestasi yang lebih baik, dan teknologi baru. Hampir sepuluh tahun selepas mencipta segmen crossover padat, generasi baru Nissan JUKE, dengan keperibadian tersendiri, untuk mencipta kembali segmen ini sekali lagi.

Nissan-Juke-2 Nissan-Juke-3

Perubahan di bahagian dalam juga, Nissan JUKE baharu lebih selamat untuk kedua-dua penumpang dan barang-barang mereka, dengan peningkatan ruang lutut belakang sebanyak 5.8 cm, ruang kepala belakang 1.1 cm dan kapasiti boot sebanyak 422 liter – menyediakan ruang penyimpanan lebih 20%.

Nissan-Juke-4 Nissan-Juke-5 Nissan-Juke-6

Bahagian dalam rekaan semula menawarkan gaya dan keselesaan yang dirangsang oleh kedudukan pemandu yang lebih baik, meningkatkan ruang belakang dan kawalan dan penyimpanan yang lebih mesra pengguna. Bahan sentuhan lembut baharu di papan pemuka, trim pintu dan ruang-kaki menawarkan rasa premium, dilengkapi dengan kerusi sporty monoform standard dan pilihan Alcantara® atau pelapis kulit.

Menawarkan tahap keperibadian baru, pakej gred Tekna+ baharu memastikan pelanggan benar-benar boleh menjadikan JUKE gaya mereka sendiri. Pelbagai kombinasi warna untuk badan, bumbung dan upholsteri dalaman boleh didapati – menonjol keluar sifat bandar, premium dan sporty JUKE. Personalization luaran juga ditawarkan sebagai standard dengan Tekna+, dengan bamper yang disesuaikan, sill sisi dan roda aloi 19 inci.

Nissan-Juke-7 Nissan-Juke-8 Nissan-Juke-9

Nissan JUKE dikuasakan enjin petrol 1.0 liter DIG-T tiga silinder yang cekap dengan 117PS, memberikan prestasi yang lebih baik kepada pemandu, ekonomi bahan api dan penghalusan. Tersedia dengan pemanduan paddle-shift manual 6-speed atau sporty 7-speed dual-clutch (DCT), dan pemilih mod memandu (Eco, Standard, Sport), pemandu dengan mudah boleh memadankan gaya memandu mereka kepada mana-mana senario memandu untuk keseronokan maksimum di jalan raya.

JUKE kini dimuatkan dengan teknologi infotainment Nissan dan teknologi bantuan pemandu. Mempunyai teknologi Nissan Intelligent Mobility, model baru Nissan yang paling bersambung, memberi kuasa kepada pemandu dengan command centre mereka sendiri.

Nissan-Juke-10 Nissan-Juke-11 Nissan-Juke-12

 

Previous post

Bugatti Pecah Rekod Kelajuan Dengan 304.773bsj

Next post

Harga Mazda CX-5 Turbo Baharu Di Malaysia Dianggar Sekitar RM176,000

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *