Berita Auto

Minyak Pelincir Petronas Syntium dengan CoolTech Dilancarkan

Petronas Lubricants Marketing Malaysia (PLMM) hari ini melancarkan rangkaian minyak pelincir Petronas Syntium dengan CoolTech yang dibangunkan untuk melindungi enjin daripada haba berlebihan untuk prestasi dan kecekapan yang lebih baik.

BHPetrol Merdeka Contest_Web Banner_Gohed Gostan_BM_650x85_FA

Rangkaian ini merangkumi minyak pelincir premium berkelikatan rendah Petronas Syntium 7000 Ultimate Series. Salah satu produk yang ditawarkan adalah Syntium 7000 Hybrid dengan CoolTech, yang merupakan minyak pelincir enjin hibrid pertama Petronas.

Lain-lain minyak pelincir Ultimate Series yang ditawarkan adalah Syntium 7000 0W-16 dengan CoolTech, Syntium 7000 0W-20 dengan CoolTech, Syntium 3000 5W-30 dan Syntium 800 5W-30 dengan CoolTech.

Petronas Syntium with CoolTech

Semua minyak pelincir ini mematuhi spesifikasi terkini API SN Plus dan menawarkan perlindungan terhadap Low-Speed Pre-Ignition (LSPI) untuk kenderaan petrol dengan turbo suntikan terus.

Rangkaian minyak pelancar Syntium dengan CoolTech diperkenalkan kepada pihak media oleh pemandu pasukan Formula One Mercedes-AMG Petronas Motorsport, Lewis Hamilton. Turut hadir adalah ketua pegawai teknologi Petronas Lubricants International, Eric Holthusen.

Petronas Syntium with CoolTech - Lewis Hamilton

PLMM sedang giat mengukuhkan kehadirannya di serata Malaysia dengan jenama Petronas kini boleh didapati di lebih 1,000 outlet runcit dan 3,000 bengkel di seluruh negara.

Previous post

Mercedes-AMG A35 4Matic Sedan Kini di Malaysia

Next post

Yamaha YZF-R15 Monster 2019 - Hanya RM13k!

Amirul Mukminin

Amirul Mukminin

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *