Berita Auto

Lamborghini Urus Anda Sebenarnya Memang Boleh Off-Road Dan Dengan Mudah

Kawalan dinamik Lamborghini dipanggil Tamburo kerana ada sebabnya.

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Masuk ke dalam Lamborghini Urus dan anda akan melihat pemilih mod memandu Tamburo di konsol tengah. Ini mengawal semua sistem dinamik kenderaan dan membolehkan pemilihan  memandu dinamik mengikut keadaan permukaan atau keutamaan pemandu, melalui STRADA, SPORT, dan CORSA serta mod NEVE (salji) tambahan.

Sebagai pilihan, dua lagi setting off-road ditawarkan pada Tamburo: TERRA (off-road) dan SABBIA (pasir).

Dalam mod STRADA ketinggian disesuaikan mengikut kelajuan untuk meningkatkan keselesaan, manakala dalam mod SPORT Lamborghini Urus menurun untuk memastikan kestabilan dan ketepatan pada semua kelajuan.

Mod CORSA, kenderaan itu lebih tepat dan berorientasikan prestasi dengan roll dikurangkan. Dalam tiga mod off-road, NEVE, TERRA, dan SABBIA pelepasan tanah yang lebih tinggi membolehkan halangan diatasi dengan selamat, dan bar anti-roll menyediakan pergerakan asimetri bebas semasa selekoh untuk memastikan daya tarikan optimum.

Sistem penstabilan roll elektromekanikal aktif digunakan buat kali pertama dalam Lamborghini. Sistem penstabilan memastikan pengurangan maksimum sudut roll di jalan  terenjut-enjut di kedua-dua jalan lurus dan jalan berliku melalui decoupling aktif bahagian penstabil sambil memastikan pemacu yang paling tangkas dan stereng responsif.

Sistem redaman khusus yang disusun oleh Urus menggabungkan injap peredam baru, terus menyesuaikan diri dengan keadaan pemanduan yang berlainan: lebih keras apabila menikam selekoh dan lebih lembut dalam garisan lurus.

Konsep peredam adaptif secara automatik diselaraskan ke mod pemanduan yang berlainan melalui ANIMA atau boleh disesuaikan sepenuhnya oleh pemandu melalui mod EGO, memilih ketegapan yang diperlukan untuk perjalanan yang sangat selesa ke suasana yang sangat sporty, agresif bergantung kepada gaya dan keadaan jalan raya. Tamburo sedia membantu.

Lamborghini-Urus-1 Lamborghini-Urus-2 Lamborghini-Urus-3

Enjin

Lamborghini Urus berenjin depan, 4.0-liter petrol V8 twin-turbo aluminium yang baharu. Pilihan enjin turbo, yang pertama di Lamborghini, mencerminkan pelbagai pilihan penggunaan Urus. Terutama dalam keadaanoff-road, tahap tork yang tinggi pada revs rendah diperlukan dan boleh dijamin hanya oleh enjin sedemikian, memberikan respons dan kecekapan enjin yang optimum.

Menyampaikan 650 hp pada 6,000 rpm, maksimal 6,800 rpm dan tork maksimum 850 Nm pada 2,250-4,500 rpm, Urus mempunyai kuasa sebanyak 162.7 hp / l. Dengan penurunan berat badan yang lebih rendah daripada 2,200 kg Urusis SUV dengan nisbah berat-ke-kuasa terbaik pada 3.38 kg / hp.

Urus memecut dari 0-100 km / j dalam 3.6seconds, 0-200 km / j dalam 12.8 saat dan mencapai kelajuan tertinggi 305 km / j. Braking tidak kurang menarik: Jarak Urus berhenti dari 100 km / j adalah 33.7m.

Jadi, apa yang tinggal adalah untuk anda mencari kawasan tanah besar untuk mengalami kejuruteraan yang anda telah bayar dengan sepuas-puasnya.

Lamborghini-Urus-4 Lamborghini-Urus-5 Lamborghini-Urus-6

Previous post

Lagi Satu Pusat 3S Proton Baharu Di Buka

Next post

Geely Coolray Sport Dilancarkan Di Filipina

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *