Konsep / Lakaran / Intipan

Gambar Penuh Model Land Rover Defender 2020 Bocor

Ini adalah imej bocor pertama Defender Land Rover 2020 yang dijangkakan.

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Hanya beberapa jam dari pameran global di Pameran Motor Frankfurt, Defender Land Rover 2020 semua baru akhirnya ditunjukkan tanpa sebarang penyamaran di majalah pakar 4 × 4 Afrika Selatan. Ya, bukan majalah 4 × 4 British, tetapi majalah Afrika Selatan dan … yang tidak mempunyai kehadiran web. Nampak gayanya syarikat Land Rover ingin menyasar pasaran terbesarnya terdahulu, Afrika, kerana dunia 4 × 4 yang lain mempunyai banyak alternatif.

Defender_2020_2

Defender lima pintu semua yang baharu ini adalah yang pertama muncul di pasaran dan ia dibina di atas platform monocoque baru yang dikenali sebagai D7X, yang merupakan 95% baru. Ia akan termasuk penggantungan bebas sepenuhnya berdasarkan kusyen udara biasa atau spring bergantung kepada jenis model.

Defender baharu ini mempunyai pelepasan tanah 291 mm, sudut pendekatannya adalah 38 darjah, sudut serangan adalah 40 darjah, dan pelepasan adalah 20 darjah. Ia boleh berjalan melalui lintasan air setinggi 900 mm. Lebih tinggi berbanding Ford Raptor dan Jeeps baharu.

Defender_2020_3

Fungsi off-road menggunakan sistem Terrain Response 2 yang boleh dikonfigurasi dengan fungsi Wade baru. Sistem pemacu semua roda adalah kekal dan berfungsi bersama-sama dengan kotak gear dua kelajuannya sendiri. Central differential adalah standard dan belakang aktif adalah pilihan. Defender baru ini juga dilengkapi dengan sistem Clear Sight Ground View yang membolehkan pemandu melihat jalan “menembusi hud”.

Dari pelancaran Defender baharu ini akan ditawarkan dengan enjin petrol 3.0 liter 6-silinder (versi P400) yang memberikan 400hp dan torsi 550Nm yang boleh digunakan. Terdapat juga diesel turbo 2.0 liter (D240) dengan 240hp dan 420Nm. Bahagian bawah 4 × 4SUV ini rata sama sekali. Muatan yang diisytiharkan adalah 900 kg dan sehingga 300 kg boleh dibawa ke bumbung dan kapasiti menundanya ialah 3,720 kg.

Defender_2020_5

Defender semua baharu ini akan debut sistem multimedia uang dipanggil Pivi Pro.

Model Defender 110 yang baharu ini akan mempunyai lima atau enam tempat duduk dan juga konfigurasi tempat duduk 5 + 2, manakala jumlah ruang bagasi boleh mencapai 2,380 liter dengan dua baris terakhir dilipat. Model 90 akan mempunyai sehingga enam tempat duduk, dengan tiga di baris pertama dan inilah sebabnya batang gear telah dinaikkan ke papan pemuka.

Defender_2020_11

Land Rover akan menawarkan empat pakej aksesori: Explorer, Adventure, Country and Urban. Maklumat lanjut akan dikongsi dalam beberapa hari lagi bersama-sama dengan lebih banyak gambar-gambar.

Defender_2020_12

 

 

 

 

 

Previous post

Model BMW 7-Series G12 Lebih Muda & Lebih Lincah

Next post

Pengeluaran Hibrid Honda Accord Di Thailand, Bukan Malaysia!

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *