Aksesori / Produk / Alatan / Minyak

Coating Untuk Cat Kereta Anda Buatan Malaysia – IGL Coatings

Anda mungkin tidak pernah dengar mengenai IGL Coatings dan apa yang mereka bawa ke pasaran global.

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Ini adalah syarikat Malaysia 100% yang menghasilkan produk salutan, plastik dan logam bagi industri automotif dan seterusnya. Ya, kami katakan seterusnya kerana produk mereka juga dapat digunakan untuk aplikasi non-otomotif seperti pesawat dan ‘kereta terbang’.

Dengan kehadiran perniagaan di 50 negara, IGL Coatings bekerja dengan lebih daripada 3,000 pemasang menggunakan 37 produk mesra alam.

Berikut adalah beberapa produk IGL Coatings yang paling popular digunakan dalam industri automotif.

IGL-coatings-range__2 IGL-coatings-range__3 IGL-coatings-range__4

IGL-coatings-range__5

Setelah berada dalam industri pelaporan automotif selama lebih dari 20 tahun, kami tidak pernah melihat atau mendengar tentang IGL Coatings ini dan produk mereka sehingga beberapa bulan yang lalu apabila pasukan pemasaran mereka menghubungi kami untuk menghadiri majlis tandatangan di Martrade dengan rangkaian rakan kongsi luar negara mereka .

Selepas majlis tandatangan itu, kami bercakap dengan pengasas IGL Coatings, Encik Keong Chun Chieh. Beliau berkongsi dengan kami kesusahan mereka memulakan perniagaan mereka apabila pengguna Malaysia tidak berminat untuk mencuba produk buatan Malaysia berbanding produk berjenama yang diimport membanjiri pasaran.

Seorang pelajar jurutera elektrik, Keong mahukan produk yang lebih baik daripada salutan cermin depan berjenama luar negara yang memerlukan aplikasi bulanan. Beliau melakukan penyelidikan dan selepas beberapa percubaan, produk yang melampaui produk berjenama kedai telah siap dan  menjadi.

IGL-coatings-range__6 IGL-coatings-range__7 IGL-coatings-range__8

Dia kemudian menyedari bahawa ada lagi yang patut dibangunkan. Perniagaan salutan cat auto berkembang pesat dan ketika inilah dia mengembangkan julatnya dan memberi tumpuan sepenuh masanya kepada projek ini. Dengan pasukan yang kecil dan berdedikasi, dia melihat potensi yang lebih besar di pasaran Amerika dan menyewa tapak di SEMA untuk showcase produknya. Pengguna Amerika tidak memandang serius kepadanya. Dia dianggap orang luar yang menceburi segmen yang dikuasai oleh jenama-jenama Amerika di pameran penalaan terbesar di dunia, SEMA.

Beliau tidak berputus asa, dia menunggu dengan sabar dan tahun berikutnya kembali ke SEMA dan kali ini dia mendapat perhatian. Peniaga mula bekerja dengannya dan pada pameran SEMA kali ketiga IGL Coatings adalah jenama terkenal.

Walau bagaimanapun, ianya masih tidak dikenali di Malaysia. Oleh itu, pada tahun lepas, IGL Coatings telah memperkenalkan rangkaian mereka kepada rangkaian membeli-belah atas talian, Lazada, iprice dan shopee dengan sedikit kejayaan.

IGL-coatings-range__9

Dan sekarang, inilah langkah seterusnya, memberitahu kepada rakyat Malaysia mengapa ia lebih baik untuk melabur ke dalam produk salutan seramik yang boleh menolak perkara berikut:

  1. Taik burung
  2. Getah pokok
  3. Asid serangga
  4. Tar jalan
  5. Habuk brek
  6. Asid Hujan dan banyak lagi

IGL-coatings-range__10 IGL-coatings-range__11 IGL-coatings-range__12

Layari www.iglcoatings.com untuk keterangan lanjut dan cuba pek permulaan mereka yang boleh didapati secara atas talian jika anda perlu di yakinkan lagi.

IGL-coatings-range__13 IGL-coatings-range__14 IGL-coatings-range__15

Previous post

Terserempak Dengan Isuzu D-Max 1.9L Bluepower Di Kuala Lumpur

Next post

Toyota GR Supra Ditala Oleh Auto Torque UK

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *