Berita Auto

7 Ciri-Ciri Baharu Dalam Mazda CX-5 Turbo

Mazda di Malaysia akan menggunakan pengenalan CX-5 Turbo untuk meningkatkan keseluruhan rangkaian CX-5 dengan ciri-ciri dalaman tambahan.

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Berikut adalah 7 ciri-ciri penting yang perlu anda ketahui:

1. Kuasa 250bhp dan tork 420Nm. Enjin Skyactiv 2.5L turbocharged ini mempunyai salah satu nisbah mampatan tertinggi bagi mana-mana enjin turbocharged empat silinder, pada 10.5: 1, dicapai melalui satu siri teknologi SKYACTIV yang inovatif.

CX-5-Turbo 2

2. Dinamik pemanduan diperbaiki dengan G-Vectoring Plus (GVC Plus), sebuah evolusi dalam SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS yang meningkatkan kestabilan kenderaan melalui penggunaan brek untuk menambah kawalan maya langsung untuk perjalanan yang lebih terjamin.

 

CX-5-Turbo 3

3. Selain itu, terdapat peningkatan prestasi peredam depan dan belakang dan penstabil, yang diarahkan untuk meningkatkan kemudahan kawalan semasa manuver g-force rendah dan kestabilan semasa manuver g-force yang tinggi.

CX-5-Turbo 4

4. Baharu, merentas semua varian, adalah kemasukan Apple CarPlay dan Android Auto sebagai standard dengan Mazda CX-5 ini. Dengan menambahkan Apple® CarPlay ™ dan Android Auto ™ sebagai peralatan standard, ia membolehkan pemandu atau penumpang menyambungkan peranti mudah alih mereka ke sistem infotainment MZD Connect. Melalui integrasi kepada kawalan stereng dan arahan suara yang diaktifkan, pengguna boleh menghantar dan menerima panggilan dan mesej, mendengar muzik, mengikut arah – semua tanpa menjejaskan tumpuan kepada jalan di hadapan.

CX-5-Turbo 5

5. Penggayaan dan keselesaan juga telah dikemas kini. Perlantikan lebih elegan di dalamn, versi top-range telah disemak semula dengan teliti, sambil menambah kulit berkilat Dark Russet Nappa yang mewah, sisipan kayu tulen dan pintu masuk dan cermin pandang belakang tanpa bingkai.

CX-5-Turbo 6

6. CX-5 2.5L Turbo ini memecut  dari 0-100km/j dalam 7.7 saat.

CX-5-Turbo 7

7. Peralatan keselamatan 2.5L akan sama, atau lebih baik daripada, kebanyakan jenama premium mewah. Ciri-ciri termasuk lane departure warning dengan bantuan steering, radar cruise control, auto high-beam dipping, driver attention alert dan rear cross-traffic alert dengan braking.

CX-5-Turbo 8

Dengan Skycactiv Turbo CX-5 2.5-liter ini dengan 250 kuasa kuda, Mazda CX-5 kini menantang Mercedes GLA, Audi Q2 dan BMW X1 dengan advantage harga yang besar.

CX-5-Turbo 9

 

Previous post

Hyundai i10 2020 Dilancarkan Sebelum Frankfurt Motor Show

Next post

Mitsubishi Lancer EX Turbo Masih Legend

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *