Sukan

10 Sebab Kenapa Patut Beli Toyota Supra GTS Baharu

Beli kereta rasmi, bukan unit recon untuk menikmati permotoran supercar Supra tanpa kebimbangan dengan jaminan yang kuat.

BHPetrol Merdeka Contest Banner

UMW Toyota Motor Sdn Bhd (UMWT) baharu sahaja memperkenalkan Toyota GR Supra Semua-Baharu ke pasaran Malaysia sebelum pengimport kereta kelabu / terpakai  sempat membanjiri pasaran dengan unit secondhand dari England atau Jepun.

Toyota-Supra-2 Toyota-Supra-3 Toyota-Supra-4

Toyota Supra semua-baharu ini sekali lagi membawa model ikoniknya kepada rangkaian Toyota sebagai kereta sport utama selepas 17 tahun bersara. Ya, Supra terakhir meninggalkan assembly line 17 tahun yang lalu dan Toyota mengambil masanya untuk memulihkan nama itu.

Toyota-Supra-5 Toyota-Supra-6 Toyota-Supra-7

Well, penantian yang berbaloi  kerana jurutera Toyota meneliti apa segmen itu sampaikan dan bercakap dengan rakan-rakan mereka untuk memastikan Supra yang baharu akan menjadi legenda tersendiri.

Toyota-Supra-8 Toyota-Supra-9 Toyota-Supra-10

Itulah sebabnya kami menyediakan 10 sebab untuk anda (jika anda mampu) pergi ke bilik pameran Toyota dan membeli GR Supra baharu ini.

Toyota-Supra-11 Toyota-Supra-12 Toyota-Supra-13

  1. Ia mempunyai enjin 6-silinder turbocharged 3 liter yang menghasilkan kuasa 340 PS dan tork puncak 500 Nm.
  2. Ia adalah kereta pacuan roda belakang. Ini hilang dari banyak kereta sukan baharu hari ini.
  3. Pacuan ke roda belakang adalah melalui transmisi automatik elektronik 8 kelajuan yang beralih cepat, sport-tuning.
  4. Pecutan 0 – 100 km / j dilakukan dalam masa 4.3 saat yang secepat Alfa 4C yang lagi ringgan.
  5. Ia mempunyai pengedaran berat 50:50 yang terbukti sempurna.
  6. Ia datang dengan Adaptive Variable Suspension dan Electronically Controlled Limited Slip Differential (LSD) untuk keseronokan pengendalian dalam kerusi anda.
  7. Rims aloi forge 19 inci adalah standard bagi Malaysia.
  8. Anda juga boleh menyesuaikan beberapa tetapan untuk melanjutkan prestasi kereta sukan ini dan mengurangkan campur tangan bantuan elektronik untuk keseronokan di belakang roda.
  9. Ia dilengkapi dengan kabin mewah siap dengan bahan-bahan halus dan senarai panjang ciri termasuk dual-zone climate control; keyless smart entry dan start; kulit, Heads-Up Display, kerusi sukan boleh laras elektrik dengan sokongan lumbar kuasa; electro-chromatic rearview mirror; dan  JBL 12-speaker.
  10. Harga jualan on-the-road tanpa insuran Supra ini bermula daripada hanya RM568,000.

Toyota-Supra-14 Toyota-Supra-15 Toyota-Supra-16

Sejajar dengan matlamat untuk membuat kereta yang lebih baik, para jurutera telah memberikan pengalaman yang benar-benar emosi kepada pemandu. Sebahagian daripada ini berasal dari bunyi ekzos yang menguatkan watak kereta tetapi juga meningkatkan keseluruhan pengalaman memandu.

Toyota-Supra-17 Toyota-Supra-18 Toyota-Supra-19

GR Supra Semua-Baharu adalah generasi kelima model ini yang bermula pada tahun 1978. Satu pilihan popular pasukan lumba selama bertahun-tahun, Supra juga muncul dalam videogame (Gran Turismo, Need for Speed) dan filem-filem seperti siri  ‘The Fast & Furious’.

Toyota-Supra-20 Toyota-Supra-21 Toyota-Supra-21

TOYOTA GAZOO Racing adalah organisasi payung untuk program sukan bermotor global Toyota. Pada tahun lalu, ia telah mencapai kejayaan teratas dalam memenangi Le Mans 24 Hours FIA World Endurance Championship, Manufacturers’ Championship FIA World Rally Championship dan rali Dakar 2019.

Toyota-Supra-23 Toyota-Supra-24 Toyota-Supra-25

Bermula dengan GR Supra Semua-Baharu, TOYOTA GAZOO Racing mengalihkan pembelajaran teknikal yang diperolehi dari litar lumba dan peringkat rali untuk pembangunan generasi baharu model GR Toyota yang berfokuskan sukan dan juga pelbagai kenderaan lain.

Toyota-Supra-26 Toyota-Supra-27 Toyota-Supra-28

GR Supra Semua-Baru adalah model GR pertama yang akan dibangunkan dan dihasilkan oleh TOYOTA GAZOO Racing untuk pasaran global.

Toyota-Supra-29 Toyota-Supra-30 Toyota-Supra-31

 

 

 

Previous post

Usaha Sama Kereta Elektrik Great Wall & BMW Menghadapi Ketidakpastian

Next post

Kereta Terpakai Honda Jade RS

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *